|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Moleküler tekniklerde kullanılan terimlerin tanımlanması |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
2 |
Moleküler tekniklerin kullanım alanları ve önemi |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
3 |
Moleküler teknikler ve balık parazitolojisi |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
4 |
Moleküler tekniklerin uygulanmasında kullanılan cihazlar |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
5 |
Parazitolojide kullanılan moleküler tekniklerin tanımlanması Bölüm 1. |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
6 |
Parazitolojide kullanılan moleküler tekniklerin tanımlanması Bölüm 2. |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
7 |
Parazitolojide kullanılan moleküler tekniklerin tanımlanması Bölüm 3. |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
sözlü sınav |
|
9 |
Balık kan parazitlerinin tespitinde kullanılan moleküler teknikler |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
10 |
Bazı balık protozoa’larının moleküler tespiti |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
11 |
Moleküler teknikler ve taksonomi |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
12 |
DNA tabanlı teknolojilerin kullanımını gerektiren balık hastalıkları |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
13 |
Hızı hastalık tespitinin önemi |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
14 |
Akuatik canlılar için moleküler teşhis yöntemlerinin standardizasyonu ve geçerliliği |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
15 |
Genel tekrar |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
4 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
5 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
5 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
4 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
5 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
5 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
4 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
5 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
4 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|