Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Balıklarda Görülen Parazitik Kopepod Türleri ve Biyolojileri |
|
Dersin Kodu |
: |
SY-548 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ARGUN AKİF ÖZAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Parazitizim ve ilgili tanımlamaları kavrar Parazitik kopeodların genel morfolojisini ve sınıflandırılmasını kavrar Parazitik kopepodların biyolojisini (beslenme, üreme, yaşam döngüsü vb.) kavrar Tür tespitinde kullanılan metodları kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YLSY-200 Uzmanlık Alan Dersi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Balıklarda görülen parazitik kopepod türlerini tanıtmak ve biyolojileri hakkında bilgiler vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Parazitik kopepodların sınıflandırılması, genel kopepod morfolojisi, parazitik kopepod türleri´nin balıklara etksi, parazitik kopepodların biyolojileri (yaşam döngüsü ve üreme) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri ve Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Parazitik kopepodların tanımı ve Sınıflandırılması |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
2 |
Parazitik kopepodların genel morfolojisi |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
3 |
Parazitik kopepodların genel biyolojisi (beslenme, üreme, yaşam döngüsü vb.) |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
4 |
Deniz balıklarında parazitik kopepod enfestasyonları Bölüm 1 |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
5 |
Deniz balıklarında parazitik kopepod enfestasyonları Bölüm 2. |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
6 |
Tatlı su balıklarında parazitik kopepod enfestasyonları Bölüm 1 |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
7 |
Tatlı su balıklarında parazitik kopepod enfestasyonları Bölüm 2. |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
8 |
ara sınav |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
sözlü sınav |
|
9 |
Parazitik kopepodların balıklardan izolasyon tekniği |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
10 |
Parazitik kopepodların tür tespitinde kullanılan yöntemler Bölüm 1. |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
11 |
Parazitik kopepodların tür tespitinde kullanılan yöntemler Bölüm 2. |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
12 |
Parazitik kopepod tür tayin anahtar kitabının kullanımı |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
13 |
Balıklarda parazitik kopepod taraması |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
14 |
Balıklarda parazitik kopepod taraması |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
15 |
Balıklarda parazitik kopepod taraması |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
5 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
5 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
5 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
4 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
5 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
4 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
5 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
5 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|