Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Balık Besleme Çalışmalarının Dizaynı

Dersin Kodu : SY-536

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. OĞUZ TAŞBOZAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Balık besleme çalışmalarının ana konularını ve hedefini açıklar
Ugun yem ve yem ham madelerini ayırt eder
Çalışma kurulmasında kullanılan teknikleri uygular
Çalışma metotlarını açıklar
Dizayn edilmiş besleme çalışmalarını açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YLSY-200 Uzmanlık Alan Dersi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Balık besleme çalışmalarında amaçlanan hedef, türe uygun yemlerin hazırlanması için gerekli ham maddelerin belirlenmesi, çalışmalarda uygulanacak yemleme tekniği, yemleme oranı ve araştırmanın süresi hakkında bilgiler sunma

Dersin İçeriği : Balık besleme çalışmalarının amacı, araştırma öncesi ön çalışmalar, alınası gereken örnekler, analizler, araştırmanın kurgulanması, kullanılacak yem seçimi, uygun yemleme tekniği, araştırma sonunda alınacak örnekler ve analizler, veri değerlendirme ve sindirim çalışmaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Su Ürünleri Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Balık besleme çalışmalarının amacı Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması Görsel sunum, grup tartışma
2 Araştırmalarda belirlenecek hedefler ve ön çalışmalar Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
3 Çalışmalarda kullanılacak balık türü ve yemleri hakkında yapılacak tespitler Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
4 Araştırmaların kurgulanması Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
5 Araştırma başlangıcında alınması gereken örnekler, yapılacak analizler Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
6 Araştırma süresinin belirlenmesi hakkında genel değerlendirme Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
7 Araştırma süresince dikkat edilecek hususlar Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
8 Ara sınav Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması Sözlü sınav
9 Yemleme tekniğinin belirlenmesi Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
10 Araştırma sonunda yapılması gereken ölçüm, hesaplama ve analizler Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
11 Elde edilecek verilerin değerlendirme metotları Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
12 Sindirilebilirlik denemelerinin kurulmasında dikkat edilecek hususlar Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
13 Sindirilebilirlik yemlerinin hazırlanması ve en uygun indikatörlerin seçimi Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
14 Sindirilebilirlik denemelerinin kurulması Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev Görsel sunum, grup tartışma
15 Yemlerdeki sindirilebilirlik düzeylerinin belirlenmesi, verilerin değerlendirilmesi Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması Görsel sunum, grup tartışma
16/17 Final sınavı Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması Sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  D. Houlihan, T. Boujard, M. Jobling., 2001. Balıklarda Yem Alımı.
 Sena S. De Silva, Trevor A. Andersen., 1998. Akuakültürde Balık Besleme.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 12 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 4
2 Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. 5
3 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
4 Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
5 Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
6 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar 5
7 Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. 5
8 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. 5
9 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. 5
10 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. 5
11 Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. 5
12 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. 5
13 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. 5
14 Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. 5
15 Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 5
16 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 3 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6