|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Deniz Balıkları Hastalıkları |
|
Dersin Kodu |
: |
SY-530 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Balık ve çevresi ile olan etkileşimleri tanımlayabilme, Balılarda sağlık sorunu yaratacak canlı ve cansız etkenleri açıklayabilme Balıkta bir sağlık sorunu oluştuğunda hangi yöntem kullanılarak tanı konulmasını açıklayabilme, Sağlık sorununda profilaksi, eradikasyon ve kontrol yöntemlerini belirleyebilme, Hastalık görüldüğünde alınacak önlemleri ve sağaltımı açıklayabilme, Bİldirilmesi zorunlu hastalıkları belirlemek, ulusal ve uluslararası önlemleri tartışabilme, Hastalık etkenlerinin işletmelerden uzak tutulmasını, dezenfeksiyonu yapabilme, Yetiştiricilikte çevresel etkilerin balıkta yaratacağı sağlık sorunlarını tartışıp, optimizasyonu sağlayabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ülkemizde ve Dünya´da yaygın olarak yetiştiriciliği yapılan deniz balıklarında ve doğal ortamlarda yaşayan deniz balıklarında rastlanılan ve ekonomik kayıplara neden olan hastalıkların tanıtılması ve alınacak önlemler ile sağaltım yöntemlerinin öğretilmesi.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Ülkemizde kültürü yapılan deniz balıklarında görünen viral,bakteriyel ve parazitik hastalıklar; balık hastalıklarının tanısı; epizootiyolojik değerlendirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Balıklarda hastalık oluşturan etkenler, tanı yöntemleri |
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
2 |
Balık ve çevresi, bakteriyel hastalıklara giriş
|
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
3 |
Gram(-) bakterilerin oluşturduğu hastalıklar
|
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
4 |
Gram(+) bakterilerin oluşturduğu hastalıklar
|
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
5 |
Balıklarda viral hastalıların tanımlanması
|
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
6 |
Mantar hastalıları
|
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
7 |
Balıklarda parazitizm ve protozoon parazitler
|
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
8 |
Balıklarda metazoon parazitler
|
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
9 |
Vize
|
Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Yazılı sınav, sözlü sunum |
|
10 |
Balılarda rastlanılan diğer hastalıklar |
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
11 |
Balık farmakolojisi |
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
12 |
Balık farmakolojisi uygulamaları |
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
13 |
Balık immünolojisi |
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
14 |
Balıklarda aşı ve uygulama yöntemleri |
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
15 |
Balık hematolojisi hakkında kısa bilgiler |
Kaynak araştırması, ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
16/17 |
Final sınavı
|
Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Yazılı sınav, sözlü sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Balık hastalıkları Ders Kitabı Prof.Dr.İbrahim Cengizler 2006 Adana nobel kitabevi
Inglis, V., Roberts, R.J., Bromage N.R., Bacterial Disease of fish
Untergasser, D., 1989 Handbook of fish diseases T.F.H. Publications.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
4 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
4 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
4 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
3 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
4 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
5 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
5 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
3 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
3 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|