|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekzotik Akvaryum Balıkları Yetiştiriciliği |
|
Dersin Kodu |
: |
SY-528 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MAHMUT YANAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Başlıca ekzotik balıkların türlerini ve eşey ayrımlarını ayırt eder. Diskus, sarıprenses, yunus, zebra ciklit ve akua ciklit’in yetiştiriciliğinin üstesinden gelir. Pangasus ve silver şark’ın yetiştiriciliğini becerir. Beta ve gurami türlerinin yetiştiriciliğini yapar. Ekzotik balık türlerinin yerel ve küresel pazar ağını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Türkiye´de üretilemeyen, yurt dışında ithal edilen ekonomik değeri yüksek akvaryum balığı türlerinin yetiştiriciliği konusunda öğrenciye bilgi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Pangasus, silver şark, diskus, sarı prenses, yunus ciklit, zebra ciklit, aqua ciklit, cennet grami ve beta gibi yurt dışında ithal edilen, ancak yurdumuzda üretimi başarılamayan veya kısmen başarılan, ekonomik değeri yüksek akvaryum balığı türlerinin su kalitesi istekleri, yetiştiricilik modelleri, döl alınması, larva besleme ve bakımı, akvaryumlarda korunması ve bakımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su ürünleri fakültesi derslikleri ve su ürünleri yetiştiricilik laboratuvarı. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin bütünü hakkında özet bilgi verilmesi. |
öğrenci ders notu ile gelir |
düz anlatım |
|
2 |
Ekzotik balıkların tanıtımı, eşey ayrımları ve başlıca özellikleri. |
ders notunu okuma |
düz anlatım, gösterim |
|
3 |
Ekzotik balıkların ülke ve ülkeler arası satış ve pazarlama ağları |
ders notunu okuma |
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Pangasus ve silver şark’dan döl alma teknikleri. |
ders notunu okuma |
düz anlatım, gösterim |
|
5 |
Pangasus ve silver şark’ta larva besleme ve bakımı. |
ders notu ve önerilen kaynakları okuma |
düz anlatım, gösterim |
|
6 |
Diskus ve sarı prenses’ten döl alma teknikleri. |
ders notu ve önerilen kaynakları okuma |
düz anlatım, gösterim |
|
7 |
Diskus ve sarı prenses’te larva besleme ve bakımı. |
ders notu ve önerilen kaynakları okuma |
düz anlatım, gösterim |
|
8 |
ara sınav ve sorularının yanıtlarının tartışılması |
ara sınava hazırlık |
sözlü sınav |
|
9 |
Yunus ciklit, zebra Ciklit ve aqua ciklitten döl alma etknikleri. |
web´ten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı |
düz anlatım, gösterim |
|
10 |
Yunus ciklit, zebra Ciklit ve aqua ciklit’te larva besleme ve bakımı. |
web´ten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı |
düz anlatım, gösterim |
|
11 |
Beta ve guramilerde döl alma teknikleri. |
web´ten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı |
düz anlatım, gösterim |
|
12 |
Beta ve guramilerde larva besleme ve bakımı.. |
web´ten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı |
düz anlatım, gösterim |
|
13 |
Ülkeye getirilen ekzotik türlerin ekolojik riskleri ve denetimi |
web´ten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı |
düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Ev ödevlerinin değerlendirilmesi ve tartışılması |
ev ödevi hazırlığı |
tartışma |
|
15 |
Ev ödevlerinin değerlendirilmesi ve tartışılması |
ev ödevi hazırlığı |
tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
final sınavına hazırlık |
sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Axelrod, H.,R., 1989. Akvaryum balıkları atlası.
Dersi veren öğretim elamanı tarafından hazırlanan "ekzotik akvaryum balıkları yetiştiriciliği" ders notu
eksozotik akvaryum balıkları konusunda son yıllarda yayınlanan makale ve yayınlar.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
4 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
4 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
4 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
5 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
3 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
5 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
5 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
2 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
4 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
18 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|