|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Balık Hematolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
SY-524 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYSEL AZİZOĞLU ŞAHAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hematolojinin tanımı ve önemi Balıklarda kan dokusu ve yapısı Balıkarda dolaşım sistemi ve diğer omurgalılarla karşılaştırılması Kan yapan organlar ve yapısı Balık hastalıklarında rutin hematolojik muayeneler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Balıklarda kan, kanın yapısı ve görevleri, hematopoesis ve hematopoetik organlar, hematolojinin hastalık tanı yöntemlerinde yeri ve balıklardaki belli başlı hematolojik parametrelerin incelenmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Balıklarda kan, kanın yapısı ve görevleri, hematopoesis ve hematopoetik organlar, hematolojinin hastalık tanı yöntemlerinde yeri ve balıklardaki belli başlı hematolojik parametreler. Balık hastalıkları laboratuvarında rutin olarak başvurulan hematolojik tekniklerin uygulanması ve konuyla ilgili yapılmış son çalışmalar ile bunların değerlendirmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar, derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hematolojinin tanımı ve önemi |
Kitap ve dergilerden konuyla ilgili bölümlerin araştrılması |
Düz anlatım, sunum |
|
2 |
Balıklarda dolaşım sistemi ve diğer omurgalılarla karşılaştırılması |
Kitap ve dergilerden konuyla ilgili bölümlerin araştrılması |
Düz anlatım, sunum |
|
3 |
Balıklarda ve diğer omurgalılarda hematopoesisin tanımı, yapısı ve fizyolojisi |
Kitap, dergi ve makalelerin araştrılması |
Düz anlatım, rapor sunma, grup çalışması |
|
4 |
Balıklarda kanın görevleri |
Kitap ve dergilerden konuyla ilgili bölümlerin araştrılması |
Düz anlatım, sunum |
|
5 |
Kan hücrelerinin oluşumunda rol oynayan organlar ve yapısı |
Kitap, dergi ve makalelerin araştrılması |
Sunum, grup çalışması |
|
6 |
Balıklarda lenf sistemi |
Kitap, dergi ve makalelerin araştrılması |
Sunum, grup çalışması |
|
7 |
Arasınav |
Tüm konuların genel tekrarı |
|
|
8 |
Balık hastalıklarında hematolojinin önemi |
Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması |
Düz anlatım, rapor sunma, grup çalışması |
|
9 |
Balıklarda kan hastalıkları |
Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması |
Düz anlatım, rapor sunma, grup çalışması |
|
10 |
Balık hastalıklarında rutin hematolojik yöntemler |
Konuyla ilgili uzman kişilerle görüşme, kitap ve makalelerin araştrılması |
Sunum, grup çalışması |
|
11 |
Balıklardan kan alma teknikleri |
Konuyla ilgili uzman kişilerle görüşme, kitap ve makalelerin araştrılması |
Sunum, grup çalışması |
|
12 |
Hematolojik muayenelerde kullanılan belli başlı laboratuvar araç ve gereçleri |
Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması |
Düz anlatım, sunum |
|
13 |
Balık hastalıkları teşhisinde kullanılan belli başlı indikatör hematolojik parametreler |
Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması |
Düz anlatım, rapor sunma, grup çalışması |
|
14 |
Konuyla ilgili güncel makale ve dergilerin taranması |
Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması |
Sunum, grup çalışması |
|
15 |
Makalelerin değerlendirilmesi |
Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması |
Sunum, grup çalışması |
|
16/17 |
Final |
Genel konu tekrarı |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hawkins, R. I. Mawdesly-Thomas, E. L. 1972. Journal of Fish Biology. Published for the Fisheries Society of the British Isles by Academic Press London and New York.
Cengizler, İ. 2006. Balık hastalıkları ders kitabı. Nobel kitabevi. 133 s.
Conroy, D. A.1972. Studies on the Haematology on the Atlandic Salmon (Salmo salar L.). Symp. zool. Soc. Lond. no:30, 101-127.
Stollen, S.J., Fletcher, T.C., Rowley, A.F., Zelikoff, J.T., Kaattari, S.L., Smith, S.A., 1994. Techniques in Fish Immunology-3. SOS Publications. Virginia–Maryland Regional Collage of Veterinary Medicine Virginia Tech. U.S.A
Schreck, C. B., Moyle, P. B. 1990. metohsfor fish biology. Oregon coomperative fishery research unit u.s. Fish and wildlife service oregon state university.
Amlacher, E., 1986. Textbook of fish diseases.TFH publication
Roberts, R.J. 1978. Fish pathology. Bailliere Tindall London.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
4 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
4 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
3 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
4 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
3 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
5 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
3 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
4 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
4 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
12 |
72 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|