Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Modern Yetiştiricilik Sistemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
SY-512 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SUAT DİKEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yetiştiricilikte kapalı devre kontrollü yetiştiricilik sistemleri açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Modern Yetiştiricilik sistemelrinin tanıtımı, resirküle sistemlerin anlatılması kurgulanması ve unsurlarının açıklanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
modern ve geleneksel sistemlerin karşılaştırılması, modern sistemlere olan gereksinimleri açıklamak, yetiştiricilik yöntemlerinin detaylarını öğretmek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
fakülte yetiştiricilik istasyonları ve sunum odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünyada yetiştiricilik sistemlerinin tanıtımı |
Konu ile ilgili kaynak bulunması ve verilen kaynakların gözden geçilimesi |
Oral presentasyon |
|
2 |
Modern Sistemlerin mantığı |
Konu ile ilgili kaynak bulunması ve verilen kaynakların gözden geçilimesi |
Oral presentasyon |
|
3 |
Ekipmanların tanıtımı, Filtrasyon, Reaktörler |
Konu ile ilgili kaynak bulunması ve verilen kaynakların gözden geçilimesi |
Oral presentasyon |
|
4 |
Isıtma ve soğutma mekanizasyonu |
Konu ile ilgili kaynak bulunması ve verilen kaynakların gözden geçilimesi |
Oral presentasyon |
|
5 |
Havalandırma araçları, Oksijen ve aerasyon |
Konu ile ilgili kaynak bulunması ve verilen kaynakların gözden geçilimesi |
Oral presentasyon |
|
6 |
Resirküle sistemlerin kurulumu ve çalışma prensibi |
Konu ile ilgili kaynak bulunması ve verilen kaynakların gözden geçilimesi |
Oral presentasyon |
|
7 |
Resirküle sistemlerde karşılaşılan problemler ve çözümleri |
Konu ile ilgili kaynak bulunması ve verilen kaynakların gözden geçilimesi |
Oral presentasyon |
|
8 |
Ödev sunumları |
Sunum hazırlıkları
|
Oral presentasyon |
|
9 |
Resirküle sistemlerde tilapia yetiştiriciliği |
Konu ile ilgili kaynak bulunması ve verilen kaynakların gözden geçilimesi
|
Oral presentasyon |
|
10 |
Resirküle sistemlerde levrek ve çipura yetiştiriciliği |
Konu ile ilgili kaynak bulunması ve verilen kaynakların gözden geçilimesi
|
Oral presentasyon |
|
11 |
Resirküle sistemlerde alabalık yetiştiriciliği |
Konu ile ilgili kaynak bulunması ve verilen kaynakların gözden geçilimesi
|
Oral presentasyon |
|
12 |
Ödev sunumları |
Sunum hazırlıkları
|
Oral presentasyon |
|
13 |
Ödev sunumları |
Sunum hazırlıkları
|
Oral presentasyon |
|
14 |
Ödev sunumları |
Sunum hazırlıkları
|
Oral presentasyon |
|
15 |
Ödev sunumları |
Sunum hazırlıkları
|
Oral presentasyon |
|
16/17 |
Ödev sunumları |
Sunum hazırlıkları
|
Oral presentasyon |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
5 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
1 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
4 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
1 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
4 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
5 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
4 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
5 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
3 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
3 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|