|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kirliliğin Balık Fizyolojisine Etkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
SY-545 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYSEL AZİZOĞLU ŞAHAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
kirliliğin tanımı, çeşitleri ve çevreyle etkileşimleri su kirliliği ağır metallerin balıklar üzerindeki etkileri pestisitlerin balıklar üzerindeki etkileri balıklarda birikime neden olan kirleticiler ve insan sağlığı
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tatlı su ve deniz ortamına karışan ağır metal, pestisitler endüstriyel ve evsel atıklar benzeri çeşitli kirleticilerin neden olduğu toksisite ve hypoksia ile olan etkileşimleri belirlenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tatlı su ve deniz ortamına karışan ağır metal, pestisitler endüstriyel ve evsel atıklar benzeri çeşitli kirleticilerin neden olduğu toksisite ve hypoksia ile olan etkileşimleri belirlenecektir. Bu belirlemelerde dolaşım sistemi, immün sistem ile birlikte hematolojik ve histopatolojik cevaplar da göz önünde bulundurulacaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf, saha ve laboratuvar. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kirliliğin tanımı, çeşitleri ve çevreyle etkileşimleri |
Kaynak okuma, kitap tarama, web sayfalarının araştırılması |
literatür tarama, düz anlatım |
|
2 |
Su kirliliği, kirliliğe neden olan endojen ve eksojen kaynaklar ile bunların tanımları |
Kaynak okuma, kitap tarama, web sayfalarının araştırılması ve uzmanlarla görüşme |
makale tarama, düz anlatım |
|
3 |
Balıklarda solunum ,boşaltım ve dolaşım fizyolojileri ve tanımları |
Kaynak okuma, kitap tarama, web sayfalarının araştırılması |
konuyla ilgili kitap ların araştırlması, web sayfasından tarama |
|
4 |
Ağır metallerin tanımları ve sınıflandırmaları |
Kaynak okuma, kitap tarama, web sayfalarının araştırılması |
konuyla ilgili literatür taraması, düz anlatım |
|
5 |
Ağır metallerin balıklar üzerindeki etkileri |
Kaynak okuma, kitap tarama, makale inceleme ve web sayfalarının araştırılması |
Düz anlatım |
|
6 |
Pestisitlerin balıklar üzerindeki etkileri |
Kaynak okuma, kitap tarama, makale inceleme ve web sayfalarının araştırılması |
makale araştırması, düz anlatım |
|
7 |
Evsel ve endüstriyel atıkların balıklar üzerindeki etkileşimleri |
makale inceleme, dergi tarama, kaynak okuma |
konuyla ilgili yapılmı önceki çalışmalar, kitap araştırması ve düz anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Konuyla ilgili literatürlerin incelenmesi |
|
|
9 |
İnsan, çevre ve balık üzerine öğrenci sunumu |
Kaynak okuma, kitap tarama, makale inceleme ve web sayfalarının araştırılması |
rapor hazırlama, sunma, düz anlatım |
|
10 |
Kirletici faktörlerin balıklarda yarattığı hematolojik etkiler |
makale inceleme, dergi tarama, kaynak okuma |
rapor hazırlama, sunma, düz anlatım |
|
11 |
Kirletici faktörlerin balıklarda yarattığı histopatolojik etkiler |
makale inceleme, dergi tarama, kaynak okuma |
rapor hazırlama, sunma, düz anlatım |
|
12 |
Kirletici faktörlerin balıklarda yarattığı immunolojik etkiler |
makale inceleme, dergi tarama, kaynak okuma |
rapor hazırlama, sunma, düz anlatım |
|
13 |
Balıklarda birikime neden olan kirleticiler ve insan sağlığı |
Kaynak okuma, kitap tarama, makale inceleme ve web sayfalarının araştırılması |
rapor hazırlama, sunma, düz anlatım |
|
14 |
Güncel dergi ve makalelerin taranması |
|
web sayfası, kitap ve önceki çalışmalardan |
|
15 |
Güncel dergi ve makalelerin değerlendilmesi |
|
web sayfası, kitap ve önceki çalışmalardan |
|
16/17 |
Final |
Konuyla ilgili literatürlerin incelenmesi |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. SORENSEN, M. B. E.2007. METAL POISONING IN FİSH. CRC PRESS.TEXAS
2. ULUKÖY, G. TİMUR, M. 1992. SUDAK(STİZOSTEDİON LUCİOPERCA) BALIKLARINDA FARKLI KONSATRASYONLARDAKİ BAZI PESTİSİTLERİN OLUŞTURABİLECEĞİ HEMATOLOJİK VE HİSTOPATOLOJİK DEĞİŞİ,MLERİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ. YÜKSEKLİSANS TEZİ.
3. HEALTH, A. G.1995. WATER POLLUTION AND FISH PHYSIOLOGY. CRC PUBLISHERS.285p.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
4 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
4 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
5 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
3 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
4 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
5 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
4 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
5 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
3 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
4 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
12 |
72 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|