|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
The Biology of Penaeid Shrimps |
|
Dersin Kodu |
: |
SY-507 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. METİN KUMLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Penaeid karideslerin dış morfolojik yapılarını bilir, Kabuk değişim fizyolojilerini bilir, Sindirim sistemlerini tanır ve beslenme özelliklerini bilir Kan dolaşım ve solunum sistemlerini tanır Üreme fizyolojilerini anlar Yaşam döngülerini bilir ve çevresel koşullara yanıtlarını yorumlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı ticari olarak önemli olan penaeid karideslerin biyolojleri hakkında detaylı bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin konuları şunlardır; penaeid karideslerin dış morfolojik yapıları, taksonomileri, coğrafik dağılım, fizyolojileri, kabuk değişim mekanizması ve büyüme, sindirim sistemleri ve beslenme özellikleri, kan dolaşım ve solunum sistemleri, üreme fizyolojileri, büyüme ve yaşam döngüleri, çevresel koşullara verdikleri yanıtlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe+İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Penaeid karideslerin dış morfolojik yapıları |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma |
|
2 |
Kabuk yapısı ve kabuk değiştirme döngüsü |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma & Lab Uygulama |
|
3 |
Sindirim sistemi |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma |
|
4 |
Kan dolaşım ve solunum sistemleri |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma |
|
5 |
Metabolizma |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma |
|
6 |
Karideslerde ozmotik ve iyonik regülasyon |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma |
|
7 |
Endokrin sistem |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma |
|
8 |
Üreme 1 |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma & Tesis Çalışması |
|
9 |
Üreme 2 |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma & Tesis Çalışması |
|
10 |
Vize |
Sınav Hazırlığı |
Sözlü Sınav |
|
11 |
Büyüme |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma |
|
12 |
Yaşam döngüleri |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma |
|
13 |
Beslenme Fizyolojisi |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma & Tesis Çalışması |
|
14 |
Besinler ve Yemleme |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma |
|
15 |
Davranışlar |
Ödev Hazırlama |
Görsel Sunum & Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınav Hazırlığı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
W. Dall, B. J. Hill, P.C. Rothlisberg, D.J. Sharples. 1990. The Biology of the Penaeidae (Advances in Marine Biology, 27). Academic Press, pp. 489.
LAB MANUAL, CULTURE OF PENAEID SHRIMP LARVAE/ TREECE AND YATES, 1993; 95pp.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
4 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
4 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
4 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
5 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
4 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
2 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
1 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
4 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
2 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
4 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
3 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|