|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Balık Hastalıklarında Tanı Yöntemleri ve Laboratuvar Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
SY-503 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel balık hastalıklarının öğrenilmesi. Balıklarda rastlanılan bakteriyel hastalıkların ortaya konulmasında kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi Balıklarda ekto ve endo parazit taramasında kullanılan tekniklerin kavranılması Mikrobiyolojik tekniklerin uygulamasının öğrenilmesi Histolojik tekniklerin bilinmesi Balık hastalıklarında moleküler tekniklerin kullanılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ülkemizde ve Dünya ´da yaygın olarak yetiştiriciliği yapılan deniz ve tatlı su balıklarında rastlanılan ve ekonomik kayıplara neden olan parazitlerin, bakterilerin, virüslerin ve mantarların tanıtlıması ile tanı yöntemlerinin ve laboratuvar yöntemlerinin öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Balık hastalıklarında kullanılan laboratuvar teknikleri, balık hastalıklarında kullanılan tanı yöntemleri, tanı için laboratuar çalışmaları ile klinik bulgular birlikte kullanımı;balık hastalıklarında makroskobik değerlendirme, otopsi tekniği |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Balık hastalıklarına genel bir bakış |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
2 |
Bakteriyel hastalıklarda kullanılan tanı yöntemleri ve laboratuvar teknikleri |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
3 |
Balık hastalıklarında kullanılan virolojik ve fungistik tanı yöntemleri |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
4 |
Balıklarda ekto ve endo parazit taraması |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
5 |
Parazitlerin tespit yöntemleri |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
6 |
Balık anatomisine giriş |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
7 |
Histolojik teknikler |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
8 |
Mikrobiyolojik etütler |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
9 |
Vize sınavı |
Ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Yazılı sınav, sözlü sunum |
|
10 |
Balık hastalıklarında tanıya yönelik alan ve laboratuvar çalışmaları |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
11 |
Çevresel parametre değerlendirme |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
12 |
Postmortem incelemeler |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
13 |
Balık hastalıklarında kullanılan moleküler yöntemler |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
14 |
PCR kullanımı ve önemi |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
15 |
PCR kullanımı ve önemi |
Kaynak araştırması, ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders kitabı ilgili bölümleri çalışma |
Yazılı sınav, sözlü sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Key to Parasıtes of Freshwater Fısh of the U.S.S.R. Cilt 1,2,3 ve 4, 1964
Keys of Fısh Parasites ,S. Monson, 1964
Robert, R.J., 1986. Handbook of trout and salmon diseases. Fishing new books Ltd.
Roberts, R.J.,1989. Fish Pathology.Bailliere Tindall.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
3 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
4 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
4 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
5 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
3 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
5 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
4 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
5 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|