Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLSY-201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İBRAHİM CENGİZLER
Prof.Dr. METİN KUMLU
Prof.Dr. SUAT DİKEL
Doç.Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE
Doç.Dr. MAHMUT YANAR
Doç.Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OĞUZ TAŞBOZAN
Öğr.Gör. ARGUN AKİF ÖZAK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYSEL AZİZOĞLU ŞAHAN
Prof.Dr. SUAT DİKEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Su ürünleri yetiştiricilik alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, başkalarına aktarır, tartışır.
Seçilen konu ile ilgili uygun içeriği belirler ve düzenler
Sorumluluk bilinci ile problem çözme becerisi kazanır
Yazılı ve sözlü sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer ve uygular
Araştırma yaptığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar
Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Danışman tarafından ilgili alandaki bilimsel bilgi ve deneyimlerin aktarılması ve bilimsel etik, bilimsel metotlar, sonuçların yorumu ve sunumu hakkında beceri kazandırmak.

Dersin İçeriği : Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Su Ürünleri Fakültesi seminer salonu ve derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
2 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
3 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
4 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
5 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
6 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
7 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
8 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
9 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
10 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
11 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
12 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
13 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
14 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
15 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme
16/17 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların okunması Tartışma ve beyin fırtınası ve elde edilen sonuçları düzenleme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ÇÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları. http://fbe.cukurova.edu.tr/tr/detay.aspx?pageId=1476
 DAY, R. A., 2000. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 5
2 Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. 5
3 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
4 Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
5 Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
6 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar 5
7 Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. 5
8 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. 4
9 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. 5
10 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. 4
11 Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. 4
12 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. 5
13 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. 4
14 Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. 4
15 Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 4
16 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6