Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Transport Sistemleri

Dersin Kodu : KM-654

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyolojik zarların kimyasal yapısını öğrenir. .
Biyolojik zarların işlevlerini ve zar modellerini öğrenir.
Zarlardaki taşıma sistemlerini öğrenir.
Zarlardaki iyon kanallarını öğrenir.
Zarlardan makromoleküllerin taşınmasını öğrenir.
Reseptörler ve taşımayı öğrenir
Biyolojik zarların izolasyon yöntemlerini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyolojik zarların kimyasal yapısını öğrenir ve hücre zarı taşıma sistemlerinin önemi hakkında temel bilgiler edinir.

Dersin İçeriği : Hücre zarlarının bileşimi ve kimyasal yapıları, Biyolojik zarların işlevleri, Biyolojik zar modelleri, Zar lipidleri, Zar proteinleri, Zarlardan katı taşınması ve Pasif taşıma, Aktif taşıma, İyon kanalları, Makromoleküllerin taşınması, Reseptörler, Biyolojik zarların izolasyon yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hücre zarlarının bileşimi ve kimyasal yapıları Literatür ve kitap Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
2 Biyolojik zarların işlevleri Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
3 Biyolojik zar modelleri Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
4 Zar lipidleri Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
5 Zar proteinleri Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
6 Pasif taşıma Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
7 Aktif taşıma Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
8 İyon kanalları Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
9 Makromoleküllerin taşınması Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
10 Reseptörler Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
11 Biyolojik zarların izolasyon yöntemleri Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
12 Ödev sunumu Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
13 Ödev sunumu Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
14 Ödev sunumu Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
15 Ödev sunumu Literatür ve kitap. Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Nelson D.L., Cox M.M. Çeviri: Nedret Kılıç, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Palme ayıncılık,2005. Berg J.M.,Tymoczko J. L., Stryer L., Biochemistry, 2002. Tamer Onat, Kaya Emerk,Temel Biyokimya, Saray medikal yayıncılık,1997.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 3
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 4
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 3
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 3
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 3
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 3
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 3
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 3
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 3
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 3
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 15 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 127
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.08
Dersin AKTS Kredisi: 5