|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Transport Sistemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-654 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyolojik zarların kimyasal yapısını öğrenir. . Biyolojik zarların işlevlerini ve zar modellerini öğrenir. Zarlardaki taşıma sistemlerini öğrenir. Zarlardaki iyon kanallarını öğrenir. Zarlardan makromoleküllerin taşınmasını öğrenir. Reseptörler ve taşımayı öğrenir Biyolojik zarların izolasyon yöntemlerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyolojik zarların kimyasal yapısını öğrenir ve hücre zarı taşıma sistemlerinin önemi hakkında temel bilgiler edinir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hücre zarlarının bileşimi ve kimyasal yapıları, Biyolojik zarların işlevleri, Biyolojik zar modelleri, Zar lipidleri, Zar proteinleri, Zarlardan katı taşınması ve Pasif taşıma, Aktif taşıma, İyon kanalları, Makromoleküllerin taşınması, Reseptörler, Biyolojik zarların izolasyon yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hücre zarlarının bileşimi ve kimyasal yapıları
|
Literatür ve kitap
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
2 |
Biyolojik zarların işlevleri
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
3 |
Biyolojik zar modelleri
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
4 |
Zar lipidleri
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
5 |
Zar proteinleri
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
6 |
Pasif taşıma
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
7 |
Aktif taşıma
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
8 |
İyon kanalları
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
9 |
Makromoleküllerin taşınması
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
10 |
Reseptörler
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
11 |
Biyolojik zarların izolasyon yöntemleri
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
12 |
Ödev sunumu
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
13 |
Ödev sunumu
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
14 |
Ödev sunumu
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
15 |
Ödev sunumu
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nelson D.L., Cox M.M. Çeviri: Nedret Kılıç, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Palme ayıncılık,2005.
Berg J.M.,Tymoczko J. L., Stryer L., Biochemistry, 2002.
Tamer Onat, Kaya Emerk,Temel Biyokimya, Saray medikal yayıncılık,1997.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
3 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
3 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
3 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
3 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
3 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
3 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
3 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
15 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 127 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|