Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Diferansiyel Denklemler

Dersin Kodu : MF 231

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP YAPTI ÖZKURT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Diferansiyel denklemler çözüm yöntemlerini fizik problemlerine uygular.
fizik problemlerinin diferansiyel denklemini kurar ve çözer

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemlerini fizik problemlerine uygulatmak

Dersin İçeriği : diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemleri, uygulamalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
2 Başlangıç ve sınır değer problemleri ve çözümlerin varlığı Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
3 Tam diferansiyel denklemler ve integral çarpanı Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
4 Ayrılabilir denklemler, Lineer ve Bernoulli denklemleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
5 İndirgenebilen ikinci basamak denklemler Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
6 Lineer denklemlerin temel teorisi, Mertebe düşürme Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
7 Sabit katsayılı homojen denklemler homojen olmayan denklemler Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
8 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
9 Belirsiz katsayılar yöntemi ve Diferansiyel operatör Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
10 Parametre değişikliği yöntemi, Cauchy-Euler denklemi Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
11 Diferansiyel denklemlerin kuvvet serisi ile çözümleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
12 Tekil nokta civarında seri ile çözüm Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
13 Laplace dönüşümleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
14 Ters Laplace dönüşümleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
15 Laplace dönüşümlerinin sabit katsayılı lineer denklemlere uygulanışı Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı ders
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Differential Equations, Shepley L. Ross, Blaisdell Pub. Co., London, (1964)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 14 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 0
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 5
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 0
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 2
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 0
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 1
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 0
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 1
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 1
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 8 112
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 200
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8
Dersin AKTS Kredisi: 8