Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diferansiyel Denklemler |
|
Dersin Kodu |
: |
MF 231 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP YAPTI ÖZKURT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Diferansiyel denklemler çözüm yöntemlerini fizik problemlerine uygular. fizik problemlerinin diferansiyel denklemini kurar ve çözer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemlerini fizik problemlerine uygulatmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemleri, uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Başlangıç ve sınır değer problemleri ve çözümlerin varlığı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
Tam diferansiyel denklemler ve integral çarpanı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Ayrılabilir denklemler, Lineer ve Bernoulli denklemleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
İndirgenebilen ikinci basamak denklemler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Lineer denklemlerin temel teorisi, Mertebe düşürme |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Sabit katsayılı homojen denklemler homojen olmayan denklemler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Belirsiz katsayılar yöntemi ve Diferansiyel operatör |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Parametre değişikliği yöntemi, Cauchy-Euler denklemi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Diferansiyel denklemlerin kuvvet serisi ile çözümleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
12 |
Tekil nokta civarında seri ile çözüm |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Laplace dönüşümleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Ters Laplace dönüşümleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Laplace dönüşümlerinin sabit katsayılı lineer denklemlere uygulanışı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
2 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
2 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
0 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
2 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
5 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
4 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
2 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
2 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
0 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
1 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
1 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
1 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|