|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analiz |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 117 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HAMİDE KAVAK Prof.Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Sayıları ve fonksiyonları tanıyabilme ve sınıflandırabilmek. 2. Limit ve türevi tanımlayabilme ve ifade edebilmek. 3. Türevi uygulamaları ile ilişkilendirebilme ve uygulama problemlerin hesaplayabilmek. 4.Fonksiyonların ekstremum değerlerini bulur 5.Fonksiyonların grafiğini çizer 6. Taylor serisini ve uygulama alanlarını bilir 7.L´Hospital kuralını gerektiği yerde uygular 8. Doğal logaritma ve üstel fonksiyonları öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel matematiği fizik öğrencilerine kavratmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fonksiyonlar, Fonksiyonların değişim oranları, limit, cebirsel fonksiyonların türevleri, türevin uygulamları, transcendantal fonksiyolar, hiperbolik fonksiyonlar, integrasyona giriş |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar, Reel Sayılar, Sayı Ekseni, Aralıklar, Eşitsizlikler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Fonksiyonlar , Bileşke, Ters Fonksiyonlar ve Fonksiyonların Grafikler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Trigonometrik Fonksiyonlar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
Limit Tanımı ve Hesabı, Limit Teoremleri, Sonsuz Limitler, Belirsizlikler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
5 |
Süreklilik, Süreksizlik ve Tipleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
6 |
Türev ve Türev Alma Kuralları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
7 |
Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
8 |
ARASINAV |
Sınava yönelik çalışma |
sınav |
|
9 |
Artmalar ve Diferansiyeller |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Fonksiyonların Ekstremum Değerler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Rolle Teoremi, Ortalama Değer Teoremi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Belirsiz Şekiller ve Hopital Kuralı, Kalanlı Taylor Teoremi ve Uygulamaları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
13 |
Ters Fonksiyonlar ve Türevler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
14 |
Doğal Logaritmalar, Üstel Fonksiyonlar ve Türevleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
15 |
Doğal Logarimtalar, Üstel Fonksiyonlar ve Türevleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Sınava yönelik çalışma |
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Thomas Calculus 1, Beta, 2009, Çeviran: Recep Korkmaz
2. Calculus, Robert Ellis, Denny Gulick, Harcourt Brace Jovanovich, Inc., 1982
3. College Mathematics, Ayres Frank, McGraw Hill, Newyork, 2001
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
3 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
3 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
2 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
3 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
5 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
2 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
3 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
2 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
3 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
2 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 160 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|