Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Jeotermal Enerji Potansiyelinin Belirlenmesi

Dersin Kodu : JM-644

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HATİCE KARAKILÇIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tasarım ve yenilenebilir enerji sistemlerinin uygulanması.
Jeotermal anomali, jeotermal sistem, jeotermal saha ve jeotermal rezervuarın tanımlarını öğrenme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Jeoloji, tektonik, hidrotermal alterasyon, jeofizik sonuçlar ve sondaj sondaj bilgilerinden yararlanarak bir bölgenin Jeotermal enerji potansiyelinin nasıl saptanacağını öğretmek.

Dersin İçeriği : Jeotermal enerjinin kaynağı ve jeotermal sistemlerin tiplerinin tanımı. Jeotermal Sahanın Özellikleri. Jeotermal enerji arama yöntemleri. Jeotermal sahanın teknik ve ekonomik ön fizibilitesi. Rezervuarın değerlendirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Jeotermal enerjinin kaynağı ve jeotermal sistemlerin tiplerinin tanımı. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
2 Jeotermal Sahanın Özellikleri. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
3 Jeotermal enerji arama yöntemleri. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
4 Elektrik Yöntemler. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
5 Elektromağnetik yöntemler. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
6 CSAMT. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
7 TEM (Transit Electro Magnetic). Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
8 Doğal Potansiyel Yöntemi. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
9 Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı
10 Jeotermal sahanın teknik ve ekonomik ön fizibilitesi. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
11 Rezervuarın değerlendirilmesi. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
12 Çevre Etkileşimi, Re –enjeksiyon. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
13 Kuyuların Delinmesi ve Testler. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
14 Sistem Tasarımı ve Projesi. Ders notları, İlgili Web Siteleri. DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA.
15 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav
16/17


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Geothermal Energy-Clean Power From the Earth’s Heat. Wendell A. Duffield and John H. Sass. 2004.
 Geothermal energy: utilization and technology. Mary H. Dickson, Mario Fanelli. 2003, 205p.
 Geothermal Energy and Heat Storage in Aquifers. edited by J. C. Hooghart. 1990, ISBN 90-6743-128-1.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 5
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 5
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 5
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6