Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstri ve Yerleşim Alanlarının Belirlenmesinde Çevre Jeofiziği |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-649 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HATİCE KARAKILÇIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Jeofizik alan yöntemlerinin ilkeleri hakkında tam bir anlayış ve bilgiye sahip olma. Yerbilimcilere özgü modern çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olma.
Belirli bir çevresel jeolojik hedef için kullanılacak uygun jeofizik yöntemleri tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endüstriyel ve yerleşim alanlarının yerleri nasıl tespit edilir. Mühendislik jeofiziğinin ilkeleri nelerdir. Yeraltısuyu, toprak kirliliği, kayaçların permealabilitesi ,su tutma durumları, yeraltısuyunun akış doğrultusu, tatlı su-tuzlu su girişim yüzeylerinin belirlenmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Maden işletmelerinin çevreye olan etkisinin jeofizik yöntemlerle tespit edilmesi. Hidroelektrik ve termik santrallerin yer seçimi ve zemin özelliklerinin araştırılması.Nükleer enerji santrallerinin yer seçimi ve zemin özelliklerinin araştırılması. Katı atıkların depolanacağı bölgelerin seçiminde jeofizik yöntemlerin kullanılması. Yeraltındaki karstik boşlukların saptanması. Sıvı atıkların depolanacağı bölgelerin seçiminde jeofizik yöntemlerin kullanılması.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endüstri ve yerleşim alanlarının belirlenmesinde çevre jeofiziğinin önemi. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
2 |
Dinamik zemin parametrelerinin jeofizik yöntemlerle tespit edilmesi. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
3 |
Maden işletmelerinin çevreye olan etkisinin jeofizik yöntemlerle tespit edilmesi. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
4 |
Hidroelektrik ve termik santrallerinin yer seçimi ve zemin özelliklerinin araştırılması. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
5 |
Nükleer enerji santrallerinin yer seçimi ve zemin özelliklerinin araştırılması. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
6 |
Katı atıkların depolanacağı bölgelerin seçiminde jeofizik yöntemlerin kullanılması. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
7 |
Sıvı atıkların depolanacağı bölgelerin seçiminde jeofizik yöntemlerin kullanılması. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
8 |
Yeraltındaki ´karstik boşlukların´ saptanması. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
9 |
Ara Sınav |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
Yazılı sınav |
|
10 |
Gömülü mühimmat ve tehlikeli maddelerin yerlerinin belirlenmesi. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
11 |
Toprak ve yeraltısuyu kirliliğinin araştırılması. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
12 |
Tatlı su seviyelerinin belirlenmesi. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
13 |
Tatlı su-tuzlu su girişim zonlarının belirlenmesi. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
14 |
ÇED uygulamalarında jeofizik çalışmaların önemi. |
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
15 |
Konu tekrarı
|
Ders notları, İlgili Web Siteleri. |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA. |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
5 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|