Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Stabilite Analizlerinde Limit Denge Metodları

Dersin Kodu : JM-647

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA ÇAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Şev stabilitesi analizlerini, modelleme ve tasarım yapmayı öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Şev stabilitesi analizlerinde temel jeoteknik kavramları, yenilme mekanizmalarını, şevlerin stabilitesinde limit denge analiz yöntemlerinin mekaniğini, analiz yöntemlerinin genel karakteristiklerini (güvenlik katsayısı, eşitlikler ve bilinmeyenler), İsveç dilim, Bishop, Janbu, Morgenstern-Price, Spencer yöntemlerini, bilgisayar programları ile stabilite analizlerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Şev stabilitesi analizlerinde temel jeoteknik kavramlar. Yenilme mekanizmaları. Şevlerin stabilitesinde limit denge analiz yöntemlerinin mekaniği. Analiz yöntemlerinin genel karakteristikleri (güvenlik katsayısı, eşitlikler ve bilinmeyenler), İsveç dilim, Bishop, Janbu, Morgenstern-Price, Spencer yöntemleri. Bilgisayar programları ile stabilite analizleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Şev stabilitesi analizlerinde temel jeoteknik kavramlar Literatür çalışması sunum
2 Yenilme mekanizmaları. Literatür çalışması sunum
3 Şevlerin stabilitesinde limit denge analiz yöntemlerinin mekaniği. Literatür çalışması sunum
4 Analiz yöntemlerinin genel karakteristikleri Bilgisayar programları ile stabilite analizleri. Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
5 Güvenlik katsayısı, eşitlikler ve bilinmeyenler Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
6 İsveç dilim Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
7 Bishop Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
8 Arasınav sınava hazırlık yazılı
9 Janbu Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
10 Morgenstern-Price, Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
11 Spencer yöntemleri. Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
12 Şev stabilitesi hesaplamalarında hassasiyet analizleri Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
13 Dış yük ve destek sistemlerinin stabilite üzerinde etkileri Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
14 Şevlerin stabilizasyonu Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
15 Şevlerin stabilizasyonu Literatür çalışması sunum + yazılım uygulama
16/17 Final Sınavı sınava hazırlık yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  J.Michael Duncan, Stephen G. Wright, 2005, Zemin Şevlerinin Duraylılığı, John Wiley & Sons, Çeviren Kamil Kayabalı. Gazi Kitapevi. Ankara
 Robin Chowdhury 2010, Geotechnical slope stability analysis, CRC press.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 5
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 3
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 3
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6