|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 109 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ZEKİ KURT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fiziğin yaşantımızdaki önemini açıklar. Temel fizik yasalarını kullanarak olayları açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mekaniğin temel prensiplerinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizik ve ölçüm, vektörler, bir boyutta hareket, düzlemsel hareket, parçacık dinamiği, iş ve enerji, enerjinin korunumu, parçacık sistemlerinin dinamiği, lineer momentum ve çarpışma, dönme kinematiği, katı cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi, katı cisimlerin dengesi, salınımlar, kütle çekimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: Fizik ve ölçme |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Vektörler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Bir boyutta hareket |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
İki boyutta hareket |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
5 |
Hareket kanunları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
6 |
Dairesel hareket ve Newton kanunları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
7 |
İş ve enerji |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Çizgisel Momentum ve Çarpışma |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Katı Cismin Sabit bir Eksen etrafında dönmesi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Yuvarlanma hareketi açısal momentum ve Tork |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
13 |
Titreşim hareketi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
14 |
Evrensel Çekim Kanunu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
15 |
Dalga hareketi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Serway Fizik I, F.J. Keller, W.E. Gettys, M.J. Skove, McGraww Hill.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
2 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
1 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
0 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
5 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
0 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
0 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
0 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
0 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
0 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|