|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Baraj Jeolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-645 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bağımsız olarak bir baraj yeri mühendislik jeolojisi çalışmasının metodolojik olarak yapılabilme yeteneği kazanır. Baraj gibi önemli su yapılarında karşılaşılabilecek sorunların ayrıntılı incelemesinin yapar. Jeolojik faktörlerin baraj tipi seçimine olan etkisini kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek lisans düzeyinde bağımsız olarak bir baraj yeri mühendislik jeolojisi çalışmasını metodolojik olarak yapabilmeyi,baraj gibi önemli su yapılarında karşılaşılabilecek sorunların ayrıntılı incelemesini, jeolojik faktörlerin baraj tipi seçimine olan etkisini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, baraj yeri araştırması ve uygun yapıların seçimi, jeolojik, jeoteknik ve hidrojeolojik koşullar, duraylılık ve geçirimlilik araştırmaları, baraj tipinin belirlenmesi, baraj ilave yapılarının yerleştirilmesi, enjeksiyon perdesi ve derinliği, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, doğal yapı malzemesi araştırmaları
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik/Arazi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Baraj kavramı, baraj yapımına etki eden faktörler
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin okunması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
2 |
Baraj tipi seçimi, jeolojik faktörler.
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin okunması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
3 |
Baraj yer seçimi ve planlaması
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin okunması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
4 |
Baraj yeri jeoloji çalışmaları
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
5 |
Geçirimlilik ve duraylılık çalışmaları
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
6 |
Göl alanı ile ilgili yapılan çalışmalar
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
7 |
Baraj yerinde yapılan arazi deneyleri ve hesaplamaları
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Baraj yerinin mühendislik jeoloji modelinin ve haraitalarının hazırlanması
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
10 |
Baraj yapı malzemesi
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
11 |
Barajlarda karşılaşılan sorunlar
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması
Örnek projelerin araştırılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
12 |
Duraylılık ve heyelan sorunları
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması
Örnek projelerin araştırılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
13 |
Su kaçak problemleri
|
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması
Örnek projelerin araştırılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
14 |
Örnek projeler |
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
15 |
Örnek projeler |
Konu ile ilgili kitap ve makalelerin çalışılması |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Engineering Geology and Geotechnics, F.G Bell. Newnes - Butterworths, London - Boston.
DSİ Seminer Kitapları
EİEİ, Seminer notları
Dam Foundation Problems and Solution Commissionon Large Dam -ICOLD
Desing of Small Dam, United States Department of the interior Bureau of Reclamation. A Water Resourcws Technical Publication.
Prof. Dr. Sedat TÜRKMEN ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
4 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|