Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Zemin Mekaniği

Dersin Kodu : JM-641

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN ÇETİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Konsolidasyon katsayıları, hızı, zamanı ve yöntemleri ile üç eksenli dayanım parametrelerini uygulamalı olarak öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Konsolidasyon ve üç eksenli dayaıim konularının lisans düzeyinde verilemeyen ileri düzey konularını öğretmek.

Dersin İçeriği : Giriş, tarihçe, konsolidasyon, konsolidasyon oturması, Aşırı Konsolidasyon Derecesi, OCR, ön konsolidasyon basıncı, konsolidasyon hızı, Log-zaman yöntemi, Karekök-zaman yöntemi, konsolidasyon katsayıları, Hacımsal sıkışma katsayısı (Mv), Sıkışma indisi (Cc), Konsolidasyon katsayısı (Cv), Sıkışma katsayısı (av), üç eksenli dayanım parametreleri, deviatorik stress, üç eksenli kırılma zarfı, boşluk suyu basıncı, efektif stres

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, tarihçe, konsolidasyon Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması Düz anlatım
2 Konsolidasyon oturması Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
3 Aşırı konsolidasyon derecesi (OCR) Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
4 Ön konsolidasyon basıncı Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
5 Konsolidasyon hızı Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
6 Log-Zaman töntemi Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
7 Karekök-Zaman yöntemi Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
8 Ara Sınav Sınav öncesi işlenen konuların ve deney sonuçlarının çalışılması Yazılı Sınav
9 Konsolidasyon katsayıları, Hacımsal sıkışma katsayısı (Mv) Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
10 Sıkışma indisi (Cc) Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
11 Konsolidasyon katsayısı (Cv) Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
12 Sıkışma katsayısı (av) Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
13 Üç eksenli dayanım parametreleri, deviatorik stress Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması Düz anlatım ve Laboratuvar
14 Boşluk suyu basıncı, efektif stres Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması Düz anlatım ve Laboratuvar
15 Üç eksenli kırılma zarfı Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deneyler ile ilgili hazırlanan raporların teslimi Düz anlatım
16/17 Final Sınavı Sınav öncesi işlenen konuların ve deney sonuçlarının çalışılması Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Terzaghi, Peck and Mesri, 1993, Soil Mechanics in Engineering Practice, John Wiley, New York
 Mitchel, J., 1993. Fundamentals of Soil Behavior, John Wiley
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 5
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 5
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 3
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 5
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 25 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6