|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Zemin Mekaniği |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-641 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN ÇETİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konsolidasyon katsayıları, hızı, zamanı ve yöntemleri ile üç eksenli dayanım parametrelerini uygulamalı olarak öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Konsolidasyon ve üç eksenli dayaıim konularının lisans düzeyinde verilemeyen ileri düzey konularını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, tarihçe, konsolidasyon, konsolidasyon oturması, Aşırı Konsolidasyon Derecesi, OCR, ön konsolidasyon basıncı, konsolidasyon hızı, Log-zaman yöntemi, Karekök-zaman yöntemi, konsolidasyon katsayıları, Hacımsal sıkışma katsayısı (Mv), Sıkışma indisi (Cc), Konsolidasyon katsayısı (Cv), Sıkışma katsayısı (av), üç eksenli dayanım parametreleri, deviatorik stress, üç eksenli kırılma zarfı, boşluk suyu basıncı, efektif stres |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, tarihçe, konsolidasyon |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması |
Düz anlatım |
|
2 |
Konsolidasyon oturması |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
3 |
Aşırı konsolidasyon derecesi (OCR) |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
4 |
Ön konsolidasyon basıncı |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
5 |
Konsolidasyon hızı |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
6 |
Log-Zaman töntemi |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
7 |
Karekök-Zaman yöntemi |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav öncesi işlenen konuların ve deney sonuçlarının çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Konsolidasyon katsayıları, Hacımsal sıkışma katsayısı (Mv) |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
10 |
Sıkışma indisi (Cc) |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
11 |
Konsolidasyon katsayısı (Cv) |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
12 |
Sıkışma katsayısı (av) |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
13 |
Üç eksenli dayanım parametreleri, deviatorik stress |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
14 |
Boşluk suyu basıncı, efektif stres |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması |
Düz anlatım ve Laboratuvar |
|
15 |
Üç eksenli kırılma zarfı |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deneyler ile ilgili hazırlanan raporların teslimi |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınav öncesi işlenen konuların ve deney sonuçlarının çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Terzaghi, Peck and Mesri, 1993, Soil Mechanics in Engineering Practice, John Wiley, New York
Mitchel, J., 1993. Fundamentals of Soil Behavior, John Wiley
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
5 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
3 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
25 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|