|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Geçirimsizleştirme Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-632 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mühendislik Projelerinde karşılaşılan su sorunlarına çözüm üretme yeteneği kazanır. Su problemlerinin giderilmesi için uygulanacak yöntemleri belirler. Araştırma teknikleri kazanır. Maliyet ve emniyet açısından hangi yöntemin uygun olacağına karar verme yeteneğini kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislik Projelerinde karşılaşılan su sorunlarına çözüm üretmeyi, su problemlerinin giderilmesi için uygulanacak yöntemleri belirlemeyi, araştırma tekniklerini öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Mühendislik yapılarında karşılaşılan su sorunlarının giderilmesi amacıyla yapılan araştırmalar ve uygulamalar. Geçirimsizlik yöntemlerinin incelenmesi, uygun geçirimsizlik yönteminin seçimi. Enjeksiyon, slurry trench (kalın duvar), elastik ince duvar, yöntemleri. Membran uygulamaları, Temel ya da zemin özelliğine göre hangi yöntemin uygun olacağının teknik, uygulama ve ekonomik açıdan araştırılması.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yeraltısuyu ve genel kavramlar
|
Okuma
|
Düz anlatım, sunu, tartışma
|
|
2 |
Yapı temellerinin yeraltısuyu açısından incelenmesi
|
Okuma |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
3 |
Zeminlerin geçirimlilik durumlarının araştırılması
|
Okuma
|
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
4 |
Permaabilite ve Basınçlı su deneyleri ve hesaplamaları
|
Okuma |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
5 |
Uygun geçirimsizleştirme yöntemlerinin değerlendirilmesi
|
Okuma |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
6 |
Enjeksiyon yöntemleri
|
Okuma
|
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
7 |
Yüksek Basınç Enjeksiyonu (Jet Grouting) yöntemi |
Okuma
|
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Slurry Trench yöntemi
|
Okuma
|
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
10 |
Thin wall uygulaması
|
Okuma |
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
11 |
Well - Point ve pompaj yöntemleri |
Okuma
|
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
12 |
Baraj Temellerinde geçirimsizleştirme uygulamaları ve tasarımı |
Okuma
|
Düz anlatım,sunu, tartışma |
|
13 |
Jeomembran uygulamaları
|
Okuma
|
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
14 |
Bina temellerinde su sorunuları ve örnekler |
Okuma
|
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
15 |
Bina temellerinde su sorunuları ve örnekler |
Okuma
|
Düz anlatım, sunu, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DSİ Seminer norları ve kitapları
HILTON,I.C.,1967.Grout Selection, A New Classification System, Civil Engineering and Public
Works Review, September, pp. 993-995.
H.ÖZKAN,2006 Enjeksiyon Yöntemleri ve Uygulamaları
JET-GROUTING.COM., 2004. Jet Grouting Technology Overview – Chapter: Choice Of Jet
Grouting Parameters, www.jet-grouting.com web site.
HOULSBY,A.C., 1990. Construction And Design Of Cement Grouting, A Guide To Grouting in
Rock Foundations, Published by John Wiley and Sons, New York, ISBN 0-471-51629-5.
Konu ilke ilgili Makaleler
Prof. Dr. Sedat TÜRKMEN Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
4 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
4 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|