Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Geçirimsizleştirme Yöntemleri

Dersin Kodu : JM-632

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mühendislik Projelerinde karşılaşılan su sorunlarına çözüm üretme yeteneği kazanır.
Su problemlerinin giderilmesi için uygulanacak yöntemleri belirler.
Araştırma teknikleri kazanır.
Maliyet ve emniyet açısından hangi yöntemin uygun olacağına karar verme yeteneğini kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mühendislik Projelerinde karşılaşılan su sorunlarına çözüm üretmeyi, su problemlerinin giderilmesi için uygulanacak yöntemleri belirlemeyi, araştırma tekniklerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Mühendislik yapılarında karşılaşılan su sorunlarının giderilmesi amacıyla yapılan araştırmalar ve uygulamalar. Geçirimsizlik yöntemlerinin incelenmesi, uygun geçirimsizlik yönteminin seçimi. Enjeksiyon, slurry trench (kalın duvar), elastik ince duvar, yöntemleri. Membran uygulamaları, Temel ya da zemin özelliğine göre hangi yöntemin uygun olacağının teknik, uygulama ve ekonomik açıdan araştırılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yeraltısuyu ve genel kavramlar Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
2 Yapı temellerinin yeraltısuyu açısından incelenmesi Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
3 Zeminlerin geçirimlilik durumlarının araştırılması Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
4 Permaabilite ve Basınçlı su deneyleri ve hesaplamaları Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
5 Uygun geçirimsizleştirme yöntemlerinin değerlendirilmesi Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
6 Enjeksiyon yöntemleri Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
7 Yüksek Basınç Enjeksiyonu (Jet Grouting) yöntemi Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Slurry Trench yöntemi Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
10 Thin wall uygulaması Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
11 Well - Point ve pompaj yöntemleri Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
12 Baraj Temellerinde geçirimsizleştirme uygulamaları ve tasarımı Okuma Düz anlatım,sunu, tartışma
13 Jeomembran uygulamaları Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
14 Bina temellerinde su sorunuları ve örnekler Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
15 Bina temellerinde su sorunuları ve örnekler Okuma Düz anlatım, sunu, tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DSİ Seminer norları ve kitapları
 HILTON,I.C.,1967.Grout Selection, A New Classification System, Civil Engineering and Public Works Review, September, pp. 993-995.
 H.ÖZKAN,2006 Enjeksiyon Yöntemleri ve Uygulamaları
 JET-GROUTING.COM., 2004. Jet Grouting Technology Overview – Chapter: Choice Of Jet Grouting Parameters, www.jet-grouting.com web site.
 HOULSBY,A.C., 1990. Construction And Design Of Cement Grouting, A Guide To Grouting in Rock Foundations, Published by John Wiley and Sons, New York, ISBN 0-471-51629-5.
 Konu ilke ilgili Makaleler
 Prof. Dr. Sedat TÜRKMEN Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 5
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 5
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 4 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6