Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Coğrafi Bilgi Sistemleri II

Dersin Kodu : JM-622

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA ÇAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve mühendislik problemlerinin çözümünde CBS yazılımları kullanarak modelleme ve analiz yapmayı öğretmek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : CBS ortamında jeolojik ve coğrafi verilerin bir proje kapsamında hazırlanmasını, analizini, yorumlanmasını ve sunumunu öğretmek.

Dersin İçeriği : CBS ortamında jeolojik ve coğrafi verilerin bir proje kapsamında hazırlanması, analizi, yorumlanması ve sunumu.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 CBS ile jeolojide proje tasarımı Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
2 Veri toplama teknikleri ve özellikleri Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
3 Veri toplama teknikleri ve özellikleri Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
4 Modelleme yaklaşımları Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
5 Çevresel modellemeler Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
6 Sayısal arazi haritalama Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
7 Morfometrik analiz teknikleri Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
8 Arasınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Hidrolojik analiz Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
10 Veri değerlendirme ve analiz Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
11 Jeolojide uygulamalar Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
12 Jeolojide uygulamalar: hacim ve alan hesabı Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
13 Jeolojide uygulamalar: baraj/gölet tasarımı Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
14 Jeolojide uygulamalar: mekansal sorgulama Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
15 Jeolojide uygulamalar Literatür çalışması sunum +yazılımda uygulamalar
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Brimicombe A., 2010 GIS, Environmental Modelling and Engineering, CRC Press Taylor & Francis Group, 361p.
Diğer Kaynaklar  Zhou Q, Lees B, Tang G. 2008 Advances in Digital Terrain Analysis Springer, 462p


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6