|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Zeminlerin Isıl Özellikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-625 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kayaların ayrışması ve zemin oluşumunu öğrenir. Sıcaklık ve iklim değişimlerinde karşılaşılan zemin davranışlarını öğrenir.
Yoğun yağışlı bölgelerdeki zemin sorunlarını öğrenir. Kurak bölgelerdeki zemin sorunlarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Isıl değişimler sonucu zeminlerde meydana gelen farklı davranışları öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Isıl değişimler sonucu oluşan ayrışma ve zemin oluşumu, iklimsel etkiler sonucu zeminlerde sıcaklık ve kompozisyon değişimleri.
Kurak ve tropikal ortamlarda zemin davranışı, farklı zemin tiplerinin sıcaklık değişimleriyle gösterdikleri fizikomekanikdavranuşr |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ayrışma ve zemin oluşumunu denetleyen iklim süreçleri |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
2 |
Isıl değişimler sonucu oluşan ayrışma ve zemin oluşumu |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
3 |
İklimsel etkiler sonucu zeminlerde sıcaklık ve kompozisyon değişimleri |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
4 |
Kurak ortamlarda zemin davranışı |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
5 |
Kurak ortamlarda zemin davranışı |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
6 |
Tropikal ortamlarda zemin davranışı |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
7 |
Tropikal ortamlarda zemin davranışı |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
8 |
Arasınav |
Arasınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Subtropikal ortamlarda zemin davranışı |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
10 |
Subtropikal ortamlarda zemin davranışı |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
11 |
Isıl geçiş süreçlerinde farklı zemin türlerinde meydana gelen değişimler |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
12 |
Isıl geçiş süreçlerinde farklı zemin türlerinde meydana gelen değişimler |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
13 |
Farklı zemin tiplerinin sıcaklık değişimlerine gösterdikleri tepkiler |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
14 |
Türkiye ve dünyadan uç ısıl süreçlerde meydana gelen örnek jeoteknik sorunlar |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
15 |
Farkı ısıl süreçlerde meydana gelen örnek jeoteknik sorunların çözümleri |
okuma |
Teorik anlatım+Sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
McKeen, R. and Johnson, L. (1990). ”Climate-Controlled Soil Design Parameters for Mat Foundations.” J. Geotech. Engrg., 116(7), 1073–1094.
Fredlund, D.R. and Rahardjo, H., 1986, Soil Mechanics Principles for Highway Engineering in Arid Regions, Soil mechanics Cons. in Arid and Semiarid regions.
Kenneth D. Walsh, Craig A. Colby, William N. Houston, and Sandra L. Houston. (2009) Method for Evaluation of Depth of Wetting in Residential Areas. Journal of Geotechnical and Geoenvironmental Engineering 135:2, 169-176
C. Vipulanandan and Kalaiarasi Vembu. 2011. Effect of Climate Conditions on the Cracking of a Highway Retaining Wall Supported in the Active Zone. , 2464-2473.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
4 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
3 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
3 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
3 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
3 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|