Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Zeminlerin Isıl Özellikleri

Dersin Kodu : JM-625

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kayaların ayrışması ve zemin oluşumunu öğrenir.
Sıcaklık ve iklim değişimlerinde karşılaşılan zemin davranışlarını öğrenir.
Yoğun yağışlı bölgelerdeki zemin sorunlarını öğrenir.
Kurak bölgelerdeki zemin sorunlarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Isıl değişimler sonucu zeminlerde meydana gelen farklı davranışları öğretmek.

Dersin İçeriği : Isıl değişimler sonucu oluşan ayrışma ve zemin oluşumu, iklimsel etkiler sonucu zeminlerde sıcaklık ve kompozisyon değişimleri. Kurak ve tropikal ortamlarda zemin davranışı, farklı zemin tiplerinin sıcaklık değişimleriyle gösterdikleri fizikomekanikdavranuşr

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ayrışma ve zemin oluşumunu denetleyen iklim süreçleri okuma Teorik anlatım+Sunum
2 Isıl değişimler sonucu oluşan ayrışma ve zemin oluşumu okuma Teorik anlatım+Sunum
3 İklimsel etkiler sonucu zeminlerde sıcaklık ve kompozisyon değişimleri okuma Teorik anlatım+Sunum
4 Kurak ortamlarda zemin davranışı okuma Teorik anlatım+Sunum
5 Kurak ortamlarda zemin davranışı okuma Teorik anlatım+Sunum
6 Tropikal ortamlarda zemin davranışı okuma Teorik anlatım+Sunum
7 Tropikal ortamlarda zemin davranışı okuma Teorik anlatım+Sunum
8 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı sınav
9 Subtropikal ortamlarda zemin davranışı okuma Teorik anlatım+Sunum
10 Subtropikal ortamlarda zemin davranışı okuma Teorik anlatım+Sunum
11 Isıl geçiş süreçlerinde farklı zemin türlerinde meydana gelen değişimler okuma Teorik anlatım+Sunum
12 Isıl geçiş süreçlerinde farklı zemin türlerinde meydana gelen değişimler okuma Teorik anlatım+Sunum
13 Farklı zemin tiplerinin sıcaklık değişimlerine gösterdikleri tepkiler okuma Teorik anlatım+Sunum
14 Türkiye ve dünyadan uç ısıl süreçlerde meydana gelen örnek jeoteknik sorunlar okuma Teorik anlatım+Sunum
15 Farkı ısıl süreçlerde meydana gelen örnek jeoteknik sorunların çözümleri okuma Teorik anlatım+Sunum
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  McKeen, R. and Johnson, L. (1990). ”Climate-Controlled Soil Design Parameters for Mat Foundations.” J. Geotech. Engrg., 116(7), 1073–1094.
 Fredlund, D.R. and Rahardjo, H., 1986, Soil Mechanics Principles for Highway Engineering in Arid Regions, Soil mechanics Cons. in Arid and Semiarid regions.
 Kenneth D. Walsh, Craig A. Colby, William N. Houston, and Sandra L. Houston. (2009) Method for Evaluation of Depth of Wetting in Residential Areas. Journal of Geotechnical and Geoenvironmental Engineering 135:2, 169-176
 C. Vipulanandan and Kalaiarasi Vembu. 2011. Effect of Climate Conditions on the Cracking of a Highway Retaining Wall Supported in the Active Zone. , 2464-2473.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 14 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 3
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 3
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 3
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 3
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6