Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Donmuş Zeminlerin Mekanik Özelikleri

Dersin Kodu : JM-624

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Don olayı ve analojisini öğrenir.
Don penetrasyonunu öğrenir.
Türkiye ve dünyadaki don bölgelerini öğrenir.
Donma sürecinde zeminlerde meydana gelen değişimleri öğrenir.
Çözünme sürecinde zeminlerde meydana gelen değişimleri öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Düşük sıcaklık ortamlarında zeminlerin davranışını öğretmek.

Dersin İçeriği : Zeminlerin donması, hacim değişimi, don çözünmesi ve bunların zeminler üzerindeki etkileri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türkiye ve dünyadaki don bölgeleri ve özellikleri okuma Teorik anlatım+Sunum
2 Donma olayı ve analojisi okuma Teorik anlatım+Sunum
3 Donma çözünme süreci okuma Teorik anlatım+Sunum
4 Don penetrasyonu okuma Teorik anlatım+Sunum
5 Donma-çözünme sürecinde zeminlerde meydana gelen fiziksel değişimler okuma Teorik anlatım+Sunum
6 Donma-çözünme sürecinde zeminlerde meydana gelen fiziksel değişimler okuma Teorik anlatım+Sunum
7 Don sırasında zeminlerin mekanik davranışı okuma Teorik anlatım+Sunum
8 Arasınav Arasınava Hazırlık Yazılı sınav
9 Çözünme sırasında zeminlerin mekanik davranışı okuma Teorik anlatım+Sunum
10 Donma-çözünme sürecinde farklı zeminlerde meydana gelen jeoteknik davranış okuma Teorik anlatım+Sunum
11 İri taneli zeminlerde donma-çözünme okuma Teorik anlatım+Sunum
12 Kil tipi zeminlerde donma-çözünme okuma Teorik anlatım+Sunum
13 Kohezyonlu ve kohezyonsuz silt türü zeminlerde donma-çözünme okuma Teorik anlatım+Sunum
14 Donma-çözünme sürecinde farklı zeminlerde meydana gelen jeoteknik sorunlar için alınan önlemler okuma Teorik anlatım+Sunum
15 Türkiyeden ve dünyadan örnek uygulamalar okuma Teorik anlatım+Sunum
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Anagnostopoulos, C.A. and, Grammatikopoulos, I (2005), The Effect of Freezing on the Strength of Silty-Clay – Sand Mixtures
 Czurda, K.A., and M. Hohmann (1997) “Freezing effect on shear strength of clayey soils,” Applied Clay Science, Vol.12, pp 165-187.
 Li, N., F. Chen, B. Su, and G. Cheng (2002) “Theoretical frame of the saturated freezing soil,” Cold Regions Science and Technology, Vol.35, pp 73-80.
 Razbegin,V.N., Vyalov, S.S., Maksimyak, R.V., Sadovskii, A.V., (1996), Mechanical properties of frozen soils, Soil Mechanics and Foundation Engineering, 33, 35-45.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 3
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6