Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Cevher Mikroskopisi

Dersin Kodu : JM-608

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Parajenez ve süksesyonu belirler.
Maden mikroskobunda cevher minerallerini tanımlar.
Yatak tiplerinin farklı özelliklerini belirler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cevher mineralllerini ayrıntılı olarak tanımayı öğretmek.

Dersin İçeriği : Giriş,genel tanımlamalar, örnek seçimleri ve parlak kesitlerin hazırlanması, cevher minerallerinin optik özellikleri,doku ve yapıları parajenez ve süksesyonlarının saptanması, cevher minerallerinin maden mikroskobunda ayrıntılı analizleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mikroskop Laboratuarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cevher minerallerinin genel sınıflandırılması, Mineral Tayininde Yararlanılan Özellikler ve Gözlemler okuma Mikroskop, Tartışma
2 Mineral tayininde Gözlemlerin sırası,mineral çizelgeleri ve kullanımı okuma Mikroskop, Tartışma
3 Cevher minerallerinin fiziksel özellikleri okuma Mikroskop, Tartışma
4 Cevher yatağı tiplerine göre süksesyonlar, Cevher minerallerinin makro ve mikro yapıları. okuma Mikroskop, Tartışma
5 Cevher minerallerinin ayrıntılı dokuları ve dokusal özellikleri, Sistematik örnek hazırlama ve maden mikroskobunda incelenmesi. okuma Mikroskop, Tartışma
6 Cevher minerallerinin optik ve fiziksel özelliklerinin yatak tipi örneklerine uygulaması, Damar tipi cevherlerin incelenmesi. okuma Mikroskop, Tartışma
7 Maden minerallerinin doku süksesyon çalışmalarındaki önemli unsurları: kapanım, ayrılım ornatım, mikrotektonik, kırılma ve bükülmeler, yalancı şekillil okuma Mikroskop, Tartışma
8 Ara sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Boşluk dolguları, Parajenez okuma Mikroskop, Tartışma
10 Masif sülfütli cevher minerallerinin incelenmesi. okuma Mikroskop, Tartışma
11 Epitermal ve skarn tip yatak cevher minerallerinin incelenmesi. okuma Mikroskop, Tartışma
12 Mangan yataklarında Mn mineralleri ve parajenez ve süksesyonları. okuma Mikroskop, Tartışma
13 Ortamagmatik cevherleşme okuma Mikroskop, Tartışma
14 Opak Mineraller, nadir cevher minerallerin incelenmesi okuma Mikroskop, Tartışma
15 Uygulama okuma Mikroskop
16/17 FİNAL sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The Ore Minerals Under The Mikroscope An optical Guide, Bernard PraceJus,2008 814 s
 Cevher Mikroskopisi ve Petrografisi , Özkan PİŞKİN. 2002 320 s
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 2
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 3
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 5
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 1
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 2
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 5
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 2
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6