|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Cevher Mikroskopisi |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-608 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Parajenez ve süksesyonu belirler. Maden mikroskobunda cevher minerallerini tanımlar. Yatak tiplerinin farklı özelliklerini belirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cevher mineralllerini ayrıntılı olarak tanımayı öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş,genel tanımlamalar, örnek seçimleri ve parlak kesitlerin hazırlanması, cevher minerallerinin optik özellikleri,doku ve yapıları parajenez ve süksesyonlarının saptanması, cevher minerallerinin maden mikroskobunda ayrıntılı analizleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mikroskop Laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cevher minerallerinin genel sınıflandırılması, Mineral Tayininde Yararlanılan Özellikler ve Gözlemler |
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
2 |
Mineral tayininde Gözlemlerin sırası,mineral çizelgeleri ve kullanımı |
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
3 |
Cevher minerallerinin fiziksel özellikleri |
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
4 |
Cevher yatağı tiplerine göre süksesyonlar, Cevher minerallerinin makro ve mikro yapıları. |
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
5 |
Cevher minerallerinin ayrıntılı dokuları ve dokusal özellikleri, Sistematik örnek hazırlama ve maden mikroskobunda incelenmesi. |
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
6 |
Cevher minerallerinin optik ve fiziksel özelliklerinin yatak tipi örneklerine uygulaması, Damar tipi cevherlerin incelenmesi.
|
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
7 |
Maden minerallerinin doku süksesyon çalışmalarındaki önemli unsurları: kapanım, ayrılım ornatım, mikrotektonik, kırılma ve bükülmeler, yalancı şekillil |
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Boşluk dolguları, Parajenez |
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
10 |
Masif sülfütli cevher minerallerinin incelenmesi.
|
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
11 |
Epitermal ve skarn tip yatak cevher minerallerinin incelenmesi. |
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
12 |
Mangan yataklarında Mn mineralleri ve parajenez ve süksesyonları.
|
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
13 |
Ortamagmatik cevherleşme |
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
14 |
Opak Mineraller, nadir cevher minerallerin incelenmesi |
okuma |
Mikroskop, Tartışma |
|
15 |
Uygulama |
okuma |
Mikroskop |
|
16/17 |
FİNAL |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
The Ore Minerals Under The Mikroscope An optical Guide, Bernard PraceJus,2008 814 s
Cevher Mikroskopisi ve Petrografisi , Özkan PİŞKİN. 2002 320 s
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
2 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
3 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
1 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
2 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
2 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|