Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Parçacık Fizigine Giriş 1

Dersin Kodu : FZ 463

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Parçacık-Karşıt Parçacık Farkını Kavrama
Temel Etkileşmeleri Öğrenme
Standart Model ve Ötesi Fiziği Anlama
Kuantum Renk Dinamiği hakkında bilgi sahini olma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel Parçacık Fiziğini Kavratma

Dersin İçeriği : Temel kavramlar: karşıt parçacıklar; parçacık değiş-tokuşu; Leptonlar, kuarklar ve hadronlar; Uzay-zaman simetrileri; Hadronlar: kuantum sayıları ve uyarılmış durumlar; Hadronlar: kuark durumları ve renk, Kuantum renk dinamiği, jetler ve gluonlar; Zayıf etkileşmeler: W± ve Z0 bozonları; Yük eşlenikliği ve parite; Standart Model Ötesi Fizik; nötrino kütleleri, karanlık madde; büyük birleşme kuramları; Standart Model Ötesi Fizik: Giriş; Süper-Simetri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen-Edebiyat Fak. Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel kavramlar: karşıt parçacıklar İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
2 parçacık değiştokuşu İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
3 Leptonlar, kuarklar ve hadronlar İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
4 Uzay-zaman simetrileri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
5 Hadronlar: kuantum sayıları ve uyarılmış durumlar İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
6 Hadronlar: kuark durumları ve renk, Kuantum renk dinamiği, jetler ve gluonlar İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
7 Zayıf etkileşmeler: W± ve Z0 bozonları İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
8 Ara sınav Sınav Sınav
9 Yük eşlenikliği ve parite İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
10 Standart Model Ötesi Fizik İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
11 nötrino kütleleri, karanlık madde İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
12 büyük birleşme kuramları İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
13 Standart Model Ötesi Fizik: Giriş İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
14 Süper-Simetri I İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
15 Süper-Simetri II İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
16/17 Final Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Particle Physics, B.G. Martin && G. Shaw, Second Edition, Wilet
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 1
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 3
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 4
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 1
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 1
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 2
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4