Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Parçacık Fizigine Giriş 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 463 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Parçacık-Karşıt Parçacık Farkını Kavrama Temel Etkileşmeleri Öğrenme Standart Model ve Ötesi Fiziği Anlama Kuantum Renk Dinamiği hakkında bilgi sahini olma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel Parçacık Fiziğini Kavratma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel kavramlar: karşıt parçacıklar; parçacık değiş-tokuşu; Leptonlar, kuarklar ve hadronlar; Uzay-zaman simetrileri; Hadronlar: kuantum sayıları ve uyarılmış durumlar; Hadronlar: kuark durumları ve renk, Kuantum renk dinamiği, jetler ve gluonlar; Zayıf etkileşmeler: W± ve Z0 bozonları; Yük eşlenikliği ve parite; Standart Model Ötesi Fizik; nötrino kütleleri, karanlık madde; büyük birleşme kuramları; Standart Model Ötesi Fizik: Giriş; Süper-Simetri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen-Edebiyat Fak. Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel kavramlar: karşıt parçacıklar |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
parçacık değiştokuşu |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
Leptonlar, kuarklar ve hadronlar |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Uzay-zaman simetrileri |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Hadronlar: kuantum sayıları ve uyarılmış durumlar |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Hadronlar: kuark durumları ve renk, Kuantum renk dinamiği, jetler ve gluonlar |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Zayıf etkileşmeler: W± ve Z0 bozonları |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Yük eşlenikliği ve parite |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Standart Model Ötesi Fizik |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
nötrino kütleleri, karanlık madde |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
12 |
büyük birleşme kuramları |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Standart Model Ötesi Fizik: Giriş |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Süper-Simetri I |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Süper-Simetri II |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
Final |
Sınav |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
1 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
3 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
3 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
5 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
2 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
2 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
2 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
4 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
2 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
1 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
1 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
2 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
2 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|