|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Radyometrik Yaş Tayini |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-603 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN PARLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Jeokronolojinin temel prensiplerini öğrenir Radiometrik yaş tayini metotlarını öğrenir Mineral ayıklama yöntemini öğrenir Tremokronoloji konusunu öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı;
(a) öğrencilere Jeolojik zaman cetvelinin tanıtılması,
(b) Doğal radyoaktivite, radyoaktif bozunma işlevleri ve oranı,
(c) Radyoaktif bozunma türleri,
(d) Radyoaktif yaş tayinin metotlarının tanıtılması ve
(e) yaş tayini metodlarının jeolojik problemlerin çözümüne uygulanabilirliğinin gösterilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Jeolojik zaman cetveli, Jeolojide yaş tayini metotları, Radyoaktivite ve Radyoaktif bozunma türleri, Kapanma ısısı ve radyojenik saat, Örnek hazırlama, Radyometrik yaş tayinleri ve jeolojik problemlere uygulanmasına Giriş, K-Ar yöntemi, U-Pb yöntemi, Rb-Sr yöntemi, Sm-Nd yöntemi, Ar-Ar yöntemi, Termokronolojik analizler
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Jeolojik zaman cetveli
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Jeolojide yaş tayini metotları
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Radyoaktivite
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Radyoaktif bozunma türleri
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Kapanma ısısı ve radyojenik saat
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Örnek hazırlama
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Radyometrik yaş tayinleri ve jeolojik problemlere uygulanmasına Giriş
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Ara Sınav
|
Okuma |
Yazılı sınav |
|
9 |
K-Ar yöntemi
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
10 |
U-Pb yöntemi
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Rb-Sr yöntemi
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Sm-Nd yöntemi
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Ar-Ar yöntemi
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Termokronolojik analizler
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Isotopes: Principles and Applicatins. Gunter Faure & Teresa M. Mensing. John Wiley and Sons Inc.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
4 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
3 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
15 |
90 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|