Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Paleojen Bentik Foraminifer Stratigrafisi

Dersin Kodu : JM-518

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Stratigrafi birimleri ve sınıflanmasını öğrenir.
Biyostratigrafi birimlerinin tanımı ve kullanımını öğrenir.
Sığ bentik zonları öğrenir.
Resmi olmayan biyozonları öğrenir.
Korelasyonu öğrenir.
Paleontolojide yöntem ve yorumu öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Paleojen dönemine ait bentik foramların incelenmesiyle yer kürenin stratigrafik problemlerinin çözümlerini ve petrol ve kömür oluşumlarını bulma yollarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Batı Avrupa´daki Paleojen katlarının stratotipleri, Paleojenin standart katları ve katları karakterize eden bentik foraminifer bio-zonları, seri sınıflar ve manyetik anomaliler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Stratigrafi Birimleri ve sınıflanması 1. Litostratigrafi Birimleri okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
2 2. Biyostratigrafi Birimleri okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
3 3. Kronostratigrafi Birimleri okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
4 Biyostratigrafi birimlerinin tanımı ve kullanımı okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
5 Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Daniyen) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
6 Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Selandiyen) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
7 Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Tanesiyen) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
8 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı sınav
9 Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Ilerdiyen) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
10 Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Küviziyen) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
11 Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Lütesiyen) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
12 Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Bartoniyen) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
13 Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Priaboniyen) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
14 Korelasyon okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
15 Paleontolojide Yöntem ve Yorum okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sayar, C., 1992. Biyostratigrafi. İ.T.Ü. Maden Fakültesi Gümüşsuyu/ İstanbul.
 Serra-Kiel, J., Hottinger, L., Caus, E., Drobne, K., Ferrandez, C., Jauhri, A. K., Less, G., Pavlovec, R., Pignatti, J., Samso, J. M., Schaub, H., Sirel, E., Strougo, A., Tambareau, Y., Tosqella, J., and Zakrevskaya, E., 1998. Larger foraminiferal biostratigraphy of the Tethyan Paleocene and Eocene. Bulletin Geological Society of France, 169, 281-299.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 2
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 3
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 2
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 3
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 2
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6