|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sismoloji ve Deprem Mühendisliği |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-599 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Depremlerin zemin ve kaya mekaniği kapsamında değerlendirilmesini öğrenir. Depremlerin yapılara olan etkilerini araştırmayı öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Depremlerin zemin ve kaya mekaniği kapsamında değerlendirilerek, yapılaşmaya olan etkisinin araştırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Depremlerin oluşum nedenleri ve etkileri, sismik dalgalar, sismografların ilkeleri, seismogramlar, akselografların ilkeleri, merkez üssü ve odak derinliğinin belirlenmesi, manyitüd ve şiddet skalaları, saha gözlemleri ve analizi, yapılaşma-jeoloji-depremler arasındaki ilişkiler, vaka analizleri, Türkiye ve dünyada oluşmuş büyük depremler, deprem risk ve tehlike analizleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Depremlerin oluşum nedenleri ve etkileri |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
2 |
Sismik dalgalar, sismograflar sismogramların temel ilkeleri |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
3 |
Episantır, odak derinliği, deprem büyüklüğü ve şiddetinin tanımlanması |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
4 |
Saha gözlemleri ve analizi |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
5 |
Yapılaşma-jeoloji-depremler arasındaki ilişkiler |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
6 |
Vaka analizleri |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
7 |
Türkiye ve dünyada oluşmuş büyük depremler |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
8 |
Ara Sınav |
Önceki derslerin tekrarı |
Internet kütüphane, ders notları ve yardımcı kaynaklar |
|
9 |
Sismik tasarım için zemin-yapı ilişkisi |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
10 |
Sismik tasarım için saha sınıflandırmaları |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
11 |
Sismik tasarım için proje alanına yönelik yer hareketi belirleme yöntemleri |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
12 |
Sismik İzole Yapıların Sismik Tasarım Şartları |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
13 |
Sönümlü Sistemli Yapıları için Sismik Tasarım Şartları |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
14 |
Sismik Risk Haritaları |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
15 |
Sismik Tehlike Haritaları |
Literatür taraması |
İnternet ve kütüphane |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Dönem derslerinin tekrarı |
Internet kütüphane, ders notları ve yardımcı kaynaklar |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
IBC (2009) International Building Code. International Code Council. 701p.
ASCE (2010) Minimum Design Loads for Buildings and Other Structures. ASCE ASCE/SEI 7-10. 658p.
Eurocode 8 (2004) Design of structures for earthquake resistance; Part 1: General rules, seismic actions and rules for buildings. British Standard. 232p.
AIGM (2007) Afet bölgelerinde yapılacak yapılar hakkında yönetmelik. T.C. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Afet İşleri Genel Müdürlüğü.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
5 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
4 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|