|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kıta içi Volkanizması |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-594 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN PARLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kıta içi volkanizmasını denetleyen yapısal etmenleri öğrenir, Volkanik fasiyes kavramını öğrenir Piroklastik birimlerin kökensel sınıflamasını öğrenir Piroklastik yağış birikimlerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere (a) kıta içi volkanizmasının çeşitleri, (b) volkanizmayı oluşturan yapısal etmenler (c) kıtasal kabuk altındaki mantonun jeokimyasal özellikleri, (d) volkanik fasiyes kavramı, (e) volkanik birimlerin kökensel sınıflaması ve (f) piroklastik birimlerin sınıflamasını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Plaka tektoniği ve volkanizma, Volkanizmayı tetikleyen faktörler, Volkan tanımı ve türleri, Püskürme tipleri, Lav akıntıları, Piroklastik yağış birikimleri, Epiklastik rocks, Volkanoklastik işlemler, Genel değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Plaka tektoniği ve volkanizma
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Magmanın kimyasal ve fiziksel özellikleri
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Volkanizmayı tetikleyen faktörler
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Volkan tanımı ve türleri-1
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Volkan tanımı ve türleri-2
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Püskürme tipleri
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Lav akıntıları
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Ara Sınav
|
Okuma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Piroklastik yağış birikimleri-1
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
10 |
Piroklastik yağış birikimleri-2
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Epiklastikler-1
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Epiklastikler-2
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Volkanoklastik işlemler
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Öğrenci sunumu |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
Final sınavı |
Okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Volcanism, Hans-Ulrich Schmincke. Springer.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
4 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
3 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|