Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okyanusal Basenlerdeki Volkanizma

Dersin Kodu : JM-580

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Üçüncü Aşama (Doktora)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN PARLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okyanusal basenlerin sınıflamasını öğrenir
Okyanusal basenlerdeki magmatik prosesleri öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere; (a) Okyanusal basenlerin tanımı ve özelliklerini, (b) basenlerin tabanındaki mantonun kimyasal içeriği ve magmatik prosesler, (c) Okyanus adaları, yayardı havzaları, okyanus içi yaylar’ın temel jeokimyasını öğretmektir.

Dersin İçeriği : Yeryuvarının yapısı, Üst Manto ve mineralojisi, Kısmi ergime süreçleri ve etkileyen faktörler, Okyanusal basenlerin sınıflaması, Yay-önü basenler ve jeokimyası, Yay-ardı basenler ve jeokimyası, Okyanus adaları ve jeokimyası, Okyanusal yaylar ve jeokimyası, Atlantik okyanusu ve okyanus ortası sırtlar, Pasifik okyanusu ve yitim zonları, Orojenik kuşaklarda yer alan okyanusal basen izleri, Türkiyeden örnekler, Dünyadan örnekler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yeryuvarının yapısı Okuma Yüz yüze eğitim
2 Üst Manto ve mineralojisi Okuma Yüz yüze eğitim
3 Kısmi ergime süreçleri ve etkileyen faktörler Okuma Yüz yüze eğitim
4 Okyanusal basenlerin sınıflaması Okuma Yüz yüze eğitim
5 Yay-önü basenler ve jeokimyası Okuma Yüz yüze eğitim
6 Yay-ardı basenler ve jeokimyası Okuma Yüz yüze eğitim
7 Okyanus adaları ve jeokimyası Okuma Yüz yüze eğitim
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Okyanusal yaylar ve jeokimyası Okuma Yüz yüze eğitim
10 Atlantik okyanusu ve okyanus ortası sırtlar Okuma Yüz yüze eğitim
11 Pasifik okyanusu ve yitim zonları Okuma Yüz yüze eğitim
12 Orojenik kuşaklarda yer alan okyanusal basen izleri Okuma Yüz yüze eğitim
13 Türkiyeden örnekler Okuma Yüz yüze eğitim
14 Dünyadan örnekler Okuma Yüz yüze eğitim
15 Genel Değerlendirme Okuma Yüz yüze eğitim
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Principles of Igneous and Metamorphic Petrology. Antony Philpotts and Jay Ague. Cambridge University Press. 2. Muhtelif ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 6 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6