|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okyanusal Basenlerdeki Volkanizma |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-580 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Üçüncü Aşama (Doktora) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN PARLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okyanusal basenlerin sınıflamasını öğrenir Okyanusal basenlerdeki magmatik prosesleri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere; (a) Okyanusal basenlerin tanımı ve özelliklerini, (b) basenlerin tabanındaki mantonun kimyasal içeriği ve magmatik prosesler, (c) Okyanus adaları, yayardı havzaları, okyanus içi yaylar’ın temel jeokimyasını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yeryuvarının yapısı, Üst Manto ve mineralojisi, Kısmi ergime süreçleri ve etkileyen faktörler, Okyanusal basenlerin sınıflaması, Yay-önü basenler ve jeokimyası, Yay-ardı basenler ve jeokimyası, Okyanus adaları ve jeokimyası, Okyanusal yaylar ve jeokimyası, Atlantik okyanusu ve okyanus ortası sırtlar, Pasifik okyanusu ve yitim zonları, Orojenik kuşaklarda yer alan okyanusal basen izleri, Türkiyeden örnekler, Dünyadan örnekler
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yeryuvarının yapısı
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Üst Manto ve mineralojisi
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Kısmi ergime süreçleri ve etkileyen faktörler
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Okyanusal basenlerin sınıflaması
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Yay-önü basenler ve jeokimyası
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Yay-ardı basenler ve jeokimyası
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Okyanus adaları ve jeokimyası
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Ara Sınav
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Okyanusal yaylar ve jeokimyası
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
10 |
Atlantik okyanusu ve okyanus ortası sırtlar
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Pasifik okyanusu ve yitim zonları
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Orojenik kuşaklarda yer alan okyanusal basen izleri
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Türkiyeden örnekler
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Dünyadan örnekler |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Principles of Igneous and Metamorphic Petrology. Antony Philpotts and Jay Ague. Cambridge University Press. 2. Muhtelif ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
4 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
6 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|