Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mühendislik Jeolojisi Haritaları

Dersin Kodu : JM-602

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı ölçeklerde yapılaşmaya ve imara yönelik olarak jeolojik ve mühendislik jeolojisi haritaları hazırlamayı öğrenir.
Temel mühendislik jeolojisi haritalarını hazırlama prensiplerini öğrenir.
Mühendislik jeolojisi haritaları hazırlamada modern mühendislik tekniklerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Farklı ölçeklerde yapılaşmaya ve imara yönelik olarak jeolojik ve mühendislik jeolojisi haritaları hazırlama

Dersin İçeriği : Jeolojik ve mühendislik jeolojisi haritaları, zemin ve kaya parametrelerinin tanımlanması, lokal ve bölgesel ölçekte heyelanların topografik haritalar üzerine işlenmesi, heyelan ıslah projeleri, bilgisayar uygulama teknikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mühendislik jeolojisi haritaları ilkeleri Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
2 Veri toplanması, değerlendirilmesi ve sunumu Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
3 Lokal ve bölgesel ölçekte mühendislik jeolojisi haritalarının hazırlanması Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
4 Heyelanlı alanların haritalanması Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
5 Heyelan ıslahı projeleri Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
6 Heyelan ıslahı projelerinin topografik haritalar üzerine işlenmesi Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
7 İmara ve saha kullanımına yönelik olarak tematik mühendislik jeolojisi haritaları hazırlama Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
8 Ara Sınaw Önceki derslerin tekrarı İnternet, kütüphane ve masa başı çalışma
9 Mikrozonlama haritaları Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
10 Genel Kazı ve dolgu tasarımları ve projeleri Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
11 Yol, demiryolu ve tünel tasarımları ve bunların topografik haritalar üzerine işlenmesi Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
12 GPS ve CBS Destekli Geoteknik Haritalar Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
13 Farklı mühendislik yapılarının yapımı ve korunması tasarımı Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
14 Bilgisayar tekniklerinin uygulanması-I Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
15 Bilgisayar tekniklerinin uygulanması-II Literatür çalışması İnternet ve kütüphane
16/17 Final Sınavı Dönem derslerinin tekrarı İnternet, kütüphane ve masa başı çalışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  W. R. Dearman, 1991, Engineering Geological Mapping, Butterworth, 415 pg
 Varnes, D. (1974) The Logic of Geological Maps, With Reference to Their Interpretation and Use for Engineering Purposes, U.S. GEOLOGICAL SURVEY PROFESSIONAL PAPER 837, 54p.
 Scarpato, D.J. (2011). Soil and rock description in engineering practice. Environmental & Engineering Geoscience, 17(3), 309–311
 IAEG Commission. (1976). Engineering Geological maps: A guide to their preparation. UNESCO. Edited by W.E. Dearman. UNESCO Earth Science Publication No. 15. Paris, France, 79 p.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 5
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 5
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 5
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6