Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Jeomekanik

Dersin Kodu : JM-597

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mekanik prensiplerinin kayaçlara ve jeolojiye uygulanmasını öğrenir.
Jeomekanikte tasarım ve problem çözümlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mekanik prensiplerinin kayaçlara ve jeolojiye uygulanması

Dersin İçeriği : Kayaçların mühendislik sınıflandırılmaları ve indeks özellikleri, kayaçların dayanımı ve yenilme kriterleri, kayaçların başlangıç gerilmeleri ve bunların ölçümü, kayaçlardaki zayıf düzlemler ve deformasyonları, ayrışmış kayaçlar, bilgisayar tekniklerinin jeomekaniğe uygulanması, jeomekaniğin jeoloji mühendiliğine uygulanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kayaçların Mühendislik özelliklerine göre Sınıflandırılmaları; kaya kütle sınıflandırmaları Literatür çalışması Internet, kütüphane
2 Kayaçların malzeme ve indeks özellikleri Literatür çalışması Internet, kütüphane
3 Kayaçların dayanımı Laboratuvar Çalışması Internet, kütüphane
4 Kayaçların kütle özellikleri Literatür çalışması Internet, kütüphane
5 Kayaçlarda yenilme kriterleri Literatür çalışması Internet, kütüphane
6 Kayaçlarda başlangıç gerilmeleri ve bunların ölçümü Literatür çalışması Internet, kütüphane
7 Kayaçlarda zayıf düzlemler ve deformasyonları Literatür çalışması Internet, kütüphane
8 Ara Sınav Önceki derslerin tekrarı Masa başı Çalışma
9 Ayrışmış kayaçlar Literatür çalışması Internet, kütüphane
10 Kırıksız kaya ve kaya kütlesi davranışları Laboratuvar Çalışması Kişisel ve takım çalışması
11 Yerinde gerilme ve ölçümü Literatür çalışması Internet, kütüphane
12 Veri toplanması ve analizi Literatür çalışması Internet, kütüphane
13 Kayaçların zamana bağlı ve dinamik davranışları Literatür çalışması Internet, kütüphane
14 Olasılık ve sayısal yöntemler Literatür çalışması Internet, kütüphane
15 Jeomekanik uygulamaları Literatür çalışması Internet, kütüphane
16/17 Final Sınavı Bütün derslerinin tekrarı Masa başı çalışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kam-tim Chau (2012) Analytic Methods in Geomechanics. CRC Press. 457 Pages
 Pande, G.N., Beer, G., & Williams, J.R., (1990), "Numerical Methods in Rock Mechanics", John Wiley and Sons, Ltd.
 Fusao Oka, Sayuri Kimoto (2012) Computational Modeling of Multiphase Geomaterials. CRC Press, 410 pages
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 2
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 5
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 3
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6