|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Jeomekanik |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-597 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mekanik prensiplerinin kayaçlara ve jeolojiye uygulanmasını öğrenir. Jeomekanikte tasarım ve problem çözümlerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mekanik prensiplerinin kayaçlara ve jeolojiye uygulanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kayaçların mühendislik sınıflandırılmaları ve indeks özellikleri, kayaçların dayanımı ve yenilme kriterleri, kayaçların başlangıç gerilmeleri ve bunların ölçümü, kayaçlardaki zayıf düzlemler ve deformasyonları, ayrışmış kayaçlar, bilgisayar tekniklerinin jeomekaniğe uygulanması, jeomekaniğin jeoloji mühendiliğine uygulanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kayaçların Mühendislik özelliklerine göre Sınıflandırılmaları; kaya kütle sınıflandırmaları |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
2 |
Kayaçların malzeme ve indeks özellikleri |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
3 |
Kayaçların dayanımı |
Laboratuvar Çalışması |
Internet, kütüphane |
|
4 |
Kayaçların kütle özellikleri |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
5 |
Kayaçlarda yenilme kriterleri |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
6 |
Kayaçlarda başlangıç gerilmeleri ve bunların ölçümü |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
7 |
Kayaçlarda zayıf düzlemler ve deformasyonları |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
8 |
Ara Sınav |
Önceki derslerin tekrarı |
Masa başı Çalışma |
|
9 |
Ayrışmış kayaçlar |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
10 |
Kırıksız kaya ve kaya kütlesi davranışları |
Laboratuvar Çalışması |
Kişisel ve takım çalışması |
|
11 |
Yerinde gerilme ve ölçümü |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
12 |
Veri toplanması ve analizi |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
13 |
Kayaçların zamana bağlı ve dinamik davranışları |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
14 |
Olasılık ve sayısal yöntemler |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
15 |
Jeomekanik uygulamaları |
Literatür çalışması |
Internet, kütüphane |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Bütün derslerinin tekrarı |
Masa başı çalışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kam-tim Chau (2012) Analytic Methods in Geomechanics. CRC Press. 457 Pages
Pande, G.N., Beer, G., & Williams, J.R., (1990), "Numerical Methods in Rock Mechanics", John Wiley and Sons, Ltd.
Fusao Oka, Sayuri Kimoto (2012) Computational Modeling of Multiphase Geomaterials. CRC Press, 410 pages
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
5 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
2 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
3 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
4 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|