Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Jeokimyasal Verilerin Yorumu

Dersin Kodu : JM-589

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN PARLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Jeokimyanın temel prensiplerini kavrar
Örnek hazırlama metotlarını bilir
Jeokimyasal analiz yöntemlerini öğrenir
Analiz sonuçlarının sunumu ve değerlendirilmesini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere; (a) Jeokimyanın temel prensiplerini, (b) Ana, iz ve nadir toprak elementlerinin tanımı ve normalizasyonu, (c) Magmatik ve metamorfik tüm kayaç analizlerinin yorumlanması, (d) Kayaç yapıcı minerallerin kimyasal analizlerinin hesaplanması ve yorumlanmasının öğretilmesidir.

Dersin İçeriği : Jeokimyanın temel prensipleri, jeokimyasal döngü, ana-iz ve nadir toprak elementleri, mineral kimyası analizleri ve hesaplanması, magmatik ve metamorfik kayaçlarda tektonik ortam ayırtman diyagramlarının kullanılışı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Jeokimyanın temel prensipleri Okuma Yüz yüze eğitim
2 Örnek hazırlama yöntemleri Okuma Yüz yüze eğitim
3 Kayaç analiz metotları Okuma Yüz yüze eğitim
4 Mineral analiz metotları Okuma Yüz yüze eğitim
5 Kayaçlarda ana-iz elementler ve sunumu Okuma Yüz yüze eğitim
6 Kayaçlarda nadir toprak elementleri ve sunumu Okuma Yüz yüze eğitim
7 Minerallerde ana-iz elementler ve sunumu Okuma Yüz yüze eğitim
8 Arasınav Okuma Yazılı Sınav
9 Okyanus Ortası Sırtlarda oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Yüz yüze eğitim
10 Okyanus içi yay ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Yüz yüze eğitim
11 Okyanus adası ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Yüz yüze eğitim
12 Aktif Kıta kenarında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Yüz yüze eğitim
13 Kıtasal riftlerde oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Yüz yüze eğitim
14 Yay gerisi ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Yüz yüze eğitim
15 Genel Değerlendirme Okuma Yüz yüze eğitim
16/17 Final Sınavı Okuma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Using Geochemical Data: Evaluation, Presentation, Interpretation. Longman Geochemistry. Hugh Rollinson. An Introduction to Rock Forming Minerals, Deer, Howie, Zussman. Pearson Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 3
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 6 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6