Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Önemli Mühendislik Projeleri İçin Jeolojik Yer Seçimi II

Dersin Kodu : JM-586

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN ÇETİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Nükleer santral ve tehlikeli atık deponi alanlarının jeolojik yer seçimlerini yapma becerisi kazanır,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Nükleer santral, tehlikeli atık deponi alanlarının jeolojik yer secimlerini öğretmek

Dersin İçeriği : Nukleer santral yer seçimi, tarihçe, başarısız nükleer santral yer seçimleri, başarılı nükleer santral yer seçimleri, deniz, göl ve akarsu kenarı seçimler, nükleer atıklar, nükleer/tehlikeli atık yeri seçimleri, jeolojik topografik ve hidrojeolojik faktörler, sismik analiz, güvenli yarıçap tayini, sosyolojik faktörler, yöntemler, nihai yer seçimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Nükleer santral yer seçimi, tarihçe Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak örnek yer yer seçimi uygulaması konusunda fotokopiciden ilgili harita ve dökümanların temini Düz anlatım
2 Başarısız nükleer santral yer seçimleri Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve kontrol
3 Basarılı nükleer santral yer seçimleri Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve kontrol
4 Deniz/okyanus kenarı seçimler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve kontrol
5 Göl kenarı seçimler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve control
6 Akarsu kenarı seçimler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve kontrol
7 Nükleer atıklar, nükleer/Tehlikeli atık yeri seçimleri Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
8 Arasınav Sınav öncesi işlenen konulara çalışmak Yazılı Sınav
9 Tehlikeli atık yeri seçiminde Jeolojik faktörler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve kontrol
10 Topografik faktörler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve kontrol
11 Hidrojeolojik faktörler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve kontrol
12 Sismik analiz Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve kontrol
13 Güvenli yarıçap tayini Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve kontrol
14 Yer seçiminde sosyolojik faktörler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Düz anlatım ve kontrol
15 Diğer yöntemler ve nihai yer seçimi Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen projelerin raporlarının teslimi Düz anlatım, kontrol ve verilen projelerin raporlarının toplanması
16/17 Final Sınavı Sınav öncesi işlenen konulara çalışmak Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Williams, E.A. and Massa, A.K., 1983. Siting Major Facilities, McGraw-Hill Book Company, p. 313. ve konu ile ilgili makaleler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 5
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 5
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6