Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Jeotermal Hidrojeolojide Kavramlar

Dersin Kodu : JM-567

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Jeotermal hidrojeoloji ile ilgili ortak terimleri bilir.
Jeotermal sistemleri tanır.
Jeotermal suların kullanım alanlarını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Jeotermal sistemleri tanımak ve jeotermal hidrojolojisi ile ilgili ortak kavramları öğretmek.

Dersin İçeriği : Jeotermal kaynakların tanımlaması, jeotermal sistemlerde suyun varlığı, önemi ve saptama parametreleri, jeotermal enerji ve kullanımı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik-Mimarlık Fakültesi dersliği.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sular ve kökenleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
2 Jeotermal kaynaklar ve yeraltısuyu Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
3 Jeotermal sistemlerin hidrojeolojik özellikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
4 Jeotermal suların fiziksel ve kimyasal özellikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
5 Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
6 Jeotermal sularda oluşan değişimler Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
7 Suların sınıflandırılması ve kriterleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Jeotermal kaynakların hidrojeolojik etüdü Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
10 Suların kaptajı ve korunması Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
11 Jeotermal enerji tanımı Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
12 Jeotermal enerji kullanım alanları Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
13 Jeotermal enerji arama yöntemleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
14 Türkiye´de jeotermal enerji aramaları ve kullanım alanları Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
15 Türkiyedeki jeotermal alanlar Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması Düz anlatım, sunu ve tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sıcak ve Mineralli Sular Ders Notu, Ş. Şimşek
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 0
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 0
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6