|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sular ve kökenleri
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
2 |
Jeotermal kaynaklar ve yeraltısuyu
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
3 |
Jeotermal sistemlerin hidrojeolojik özellikleri
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
4 |
Jeotermal suların fiziksel ve kimyasal özellikleri
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
5 |
Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
6 |
Jeotermal sularda oluşan değişimler
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
7 |
Suların sınıflandırılması ve kriterleri
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
8 |
Ara sınav
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Jeotermal kaynakların hidrojeolojik etüdü |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
10 |
Suların kaptajı ve korunması
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
11 |
Jeotermal enerji tanımı
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
12 |
Jeotermal enerji kullanım alanları
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
13 |
Jeotermal enerji arama yöntemleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
14 |
Türkiye´de jeotermal enerji aramaları ve kullanım alanları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
15 |
Türkiyedeki jeotermal alanlar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale çalışması |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
4 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|