Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Aktüel Foraminiferler

Dersin Kodu : JM-566

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yaşayan formlarda saha teknik ve ekipmanlarını öğrenir.
Kültür öncesi hazırlıkları öğrenir.
Kültür teknik ve ekipmanlarını öğrenir.
Aktüel foramlarda sınıflamanın derecesini öğrenir.
Taksonomik revizyondaki değişiklikleri öğrenir.
Familya seviyesinde filojeniyi öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Aktüel foraminiferlerin doğasını, sınıflanmasını, taksonomik ve filojenetik özelliklerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Foraminiferlerin sınıflamasındaki aktüel gelişmeler, sınıflamanın tabiatı, foraminiferlerin sınıflamasındaki derece ve temel değişimler, taksonomik revizyon ve değişmeler, filojeni, foraminiferlerin çalışılmasında kullanılan saha ve laboratuar teknikleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Aktüel foramlarda saha teknik ve ekipmanları okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
2 Aktüel foramlarda kültür öncesi hazırlıklar okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
3 Aktüel foramlarda kültür teknk ve ekipmanları okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
4 Aktüel foramlarda sınıflamanın derecesi okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
5 Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Allogromina okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
6 Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Textularina okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
7 Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Fusulinina okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
8 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı sınav
9 Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Miliolinina okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
10 Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Miliolinina okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
11 Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Rotalina okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
12 Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Rotalina okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
13 Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Rotalina okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
14 Familya seviyesinde filojeni okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
15 Düzeltilmiş sınıflamanın özeti okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hedley, R.H., and Adams, C.G., 1974. Foraminifera., v.1. Academic Press Inc. London.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 2
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 2
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 3
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 2
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6