Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Aktüel Foraminiferler |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-566 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yaşayan formlarda saha teknik ve ekipmanlarını öğrenir. Kültür öncesi hazırlıkları öğrenir. Kültür teknik ve ekipmanlarını öğrenir. Aktüel foramlarda sınıflamanın derecesini öğrenir. Taksonomik revizyondaki değişiklikleri öğrenir. Familya seviyesinde filojeniyi öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Aktüel foraminiferlerin doğasını, sınıflanmasını, taksonomik ve filojenetik özelliklerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Foraminiferlerin sınıflamasındaki aktüel gelişmeler, sınıflamanın tabiatı, foraminiferlerin sınıflamasındaki derece ve temel değişimler, taksonomik revizyon ve değişmeler, filojeni, foraminiferlerin çalışılmasında kullanılan saha ve laboratuar teknikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Aktüel foramlarda saha teknik ve ekipmanları |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
2 |
Aktüel foramlarda kültür öncesi hazırlıklar |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
3 |
Aktüel foramlarda kültür teknk ve ekipmanları |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
4 |
Aktüel foramlarda sınıflamanın derecesi |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
5 |
Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Allogromina |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
6 |
Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Textularina |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
7 |
Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Fusulinina |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Arasınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Miliolinina |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
10 |
Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Miliolinina |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
11 |
Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Rotalina |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
12 |
Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Rotalina |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
13 |
Taksonomik revizyonlardaki değişiklikler: Rotalina |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
14 |
Familya seviyesinde filojeni |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
15 |
Düzeltilmiş sınıflamanın özeti |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
3 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
2 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
3 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
2 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
3 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
2 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
2 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|