|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lazer Fiziği |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 423 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RAMAZAN ESEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Lazerlerin çalışma ilkelerini
2- Lazer çeşitlerini öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lazer yapısını öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Lazer ışınımının özellikleri
Rezonans oyuğu ve işlevi
Optik yayınım çeşitleri
Işık pompalama yöntemleri
He-Ne lazeri
Gaz lazerler
Karbon dioksit lazeri
Diyot lazer
Serbest elektron lazeri
YAG lazerleri
Boya lazerleri
Azot lazeri
Yakut lazeri
Tekrar ve uygulama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakultesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Lazer ışınımının özellikleri |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Rezonans oyuğu ve işlevi |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Optik yayınım çeşitleri |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Işık pompalama yöntemleri |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
He-Ne lazeri |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma sunum |
|
6 |
Gaz lazerler |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma sunum |
|
7 |
Karbon dioksit lazeri |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma sunum |
|
8 |
Arasınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Diyot lazer |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma sunum |
|
10 |
Serbest elektron lazeri |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma sunum |
|
11 |
YAG lazerleri |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma sunum |
|
12 |
Boya lazerleri |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma sunum |
|
13 |
Azot lazeri |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma sunum |
|
14 |
Yakut lazeri |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma sunum |
|
15 |
Tekrar ve uygulama |
ilgili konu araştırılsın |
Anlatım, tartışma sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
The laser guidebook, Jeff Hecht,McGrawHill,1986
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
0 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
3 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
4 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
5 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
1 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
1 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
3 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
1 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
0 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
0 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|