Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Basen Analizi

Dersin Kodu : JM-557

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmalarını bilir. Farklı basenlerde oluşan jeolojik olaylar ve ilgili yapısal unsurları anlar. Havzaların tektonik yerleşkelerini bilir. Ayrıca, sedimanter havzalardaki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmaları ile ilgili bilgileri kazandırmak; Havzaların tektonik yerleşkeleri hakkında bilgiler öğretmek; Sedimanter basenlerdeki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanıtmak.

Dersin İçeriği : Temel kavramlar ve veri toplama, Basen oluşum mekanizmaları, Basenlerin sınıflandırılma kriterleri, Günümüzde yapılan basen sınıflaması, Basenlerin oluşumlarını kontrol eden faktörler, Tektonik yönden basen modelleri, Basen içerisinde depolanma ortamları ve şekilleriyle depolanmaya etki eden faktörler, Levhaların birbirleriyle olan konumlarına göre oluşan basenlerin isimlendirilmesi, Transform ve doğrultu atımlı fay basenleri, Basen gelişimi ve evrimi, Basen analizini gerçekleştirmek üzere yapılması gereken jeolojik incelemeler, Basen analizi için arazi verilerinin değerlendirilmesi, Basen analizi çalışmalarında ortak jeolojik verilerin kullanılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Jeoloji Mühendisliği Bölümü Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel kavramlar ve veri toplama, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
2 Basen oluşum mekanizmaları Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
3 Basenlerin sınıflandırılma kriterleri. Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
4 Günümüzde yapılan basen sınıflaması Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
5 Basenlerin oluşumlarını kontrol eden faktörler, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
6 Tektonik yönden basen modelleri, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
7 Basen içerisinde depolanma ortamları ve şekilleriyle depolanmaya etki eden faktörler, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
8 Ara Sınav Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Yazılı
9 Levhaların birbirleriyle olan konumlarına göre oluşan basenlerin isimlendirilmesi, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
10 Transform ve doğrultu atımlı fay basenleri Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
11 Basen gelişimi ve evrimi Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
12 Basen analizini gerçekleştirmek üzere yapılması gereken jeolojik incelemeler Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
13 Basen analizi için arazi verilerinin değerlendirilmesi Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
14 Basen analizi için arazi verilerinin değerlendirilmesi Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
15 Basen analizi çalışmalarında ortak jeolojik verilerin kullanılması. Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
16/17 Final Sınavı Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Miall, A.D., 1985. Principles of Sedimentary Basin Analysis. Springer-Verlag, New York Berlin Heidelberg, 490 p.
 Einsele, G., 1992. Sedimentary Basin Evolution, Facies and Sediment Budget: Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, 628 p.
 Reading, H. G., 1996. Sedimentary environments (3rd edn).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6