|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Basen Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-557 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmalarını bilir. Farklı basenlerde oluşan jeolojik olaylar ve ilgili yapısal unsurları anlar. Havzaların tektonik yerleşkelerini bilir. Ayrıca, sedimanter havzalardaki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmaları ile ilgili bilgileri kazandırmak; Havzaların tektonik yerleşkeleri hakkında bilgiler öğretmek; Sedimanter basenlerdeki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanıtmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel kavramlar ve veri toplama, Basen oluşum mekanizmaları, Basenlerin sınıflandırılma kriterleri, Günümüzde yapılan basen sınıflaması, Basenlerin oluşumlarını kontrol eden faktörler, Tektonik yönden basen modelleri, Basen içerisinde depolanma ortamları ve şekilleriyle depolanmaya etki eden faktörler, Levhaların birbirleriyle olan konumlarına göre oluşan basenlerin isimlendirilmesi, Transform ve doğrultu atımlı fay basenleri, Basen gelişimi ve evrimi, Basen analizini gerçekleştirmek üzere yapılması gereken jeolojik incelemeler, Basen analizi için arazi verilerinin değerlendirilmesi, Basen analizi çalışmalarında ortak jeolojik verilerin kullanılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Jeoloji Mühendisliği Bölümü Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel kavramlar ve veri toplama,
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
2 |
Basen oluşum mekanizmaları
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
3 |
Basenlerin sınıflandırılma kriterleri.
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
4 |
Günümüzde yapılan basen sınıflaması
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
5 |
Basenlerin oluşumlarını kontrol eden faktörler,
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
6 |
Tektonik yönden basen modelleri,
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
7 |
Basen içerisinde depolanma ortamları ve şekilleriyle depolanmaya etki eden faktörler,
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
8 |
Ara Sınav
|
Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması |
Yazılı
|
|
9 |
Levhaların birbirleriyle olan konumlarına göre oluşan basenlerin isimlendirilmesi,
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
10 |
Transform ve doğrultu atımlı fay basenleri
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
11 |
Basen gelişimi ve evrimi
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
12 |
Basen analizini gerçekleştirmek üzere yapılması gereken jeolojik incelemeler
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
13 |
Basen analizi için arazi verilerinin değerlendirilmesi
|
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
14 |
Basen analizi için arazi verilerinin değerlendirilmesi |
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
15 |
Basen analizi çalışmalarında ortak jeolojik verilerin kullanılması. |
Ders ile ilgili gerekli referansları okumak |
Sözlü Sunum ve Tartışma
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Miall, A.D., 1985. Principles of Sedimentary Basin Analysis. Springer-Verlag, New York Berlin Heidelberg, 490 p.
Einsele, G., 1992. Sedimentary Basin Evolution, Facies and Sediment Budget: Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, 628 p.
Reading, H. G., 1996. Sedimentary environments (3rd edn).
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
3 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
30 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|