Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Saha Hidrojeolojisi

Dersin Kodu : JM-530

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yeraltısularının Nerede? Nasıl? Ne kadar? Neden? Sorularına cevap bulmak için yapılacak çalışmaları bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hidrojeolojik çalışmalarda temel arazi çalışmalarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Yüzey ve yeraltısuları, ölçümleri, kullanılan aletler ve ekipmanlar, yeraltısuyu kimyası, akiferlerin tanınması, arazi ve büro çalışmaları, özel yeraltısuyu araştırmaları ve pratik çalışma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hidrojeolojik araştırma İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, sunu ve tartışma
2 Hidrojeolojik ortamlar ve özellikleri İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
3 Yüzey hidrolojisi parametreleri İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
4 Arazi çalışmalarının planlanması İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
5 Aletler ve arazi ekipmanları İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
6 Arazi öncesi çalışmalar İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
7 Akiferlerin arazi tanımlanması İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
8 Ara sınav Sınava ve proje sunumuna hazırlık Yazılı sınav ve proje sunumu
9 Yeraltısu seviye ölçüm değerlendirmesi İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
10 Yağış, kaynak ve akarsu ölçümlerinin değerlendirilmesi İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
11 Su bütçesi İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
12 Özel yeraltısuyu araştırmaları İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
13 Su kimyası çalışmaları İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
14 Çalışma güvenliği şartları İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
15 Örnek uygulama İlgili kaynakların okunması, web´ te araştırma ve makale incelemesi Problem çözümü ve tartışma
16/17 Final sınavı Sınava ve proje sunumuna hazırlık Yazılı sınav ve proje sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Field Hydrogeology. R. Brassington
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6