|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tersiyer Makrofaunası |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-522 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÜMİT ŞAFAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arazide gözle görülebilir makrofaunayı inceleyerek ortam değerlendirmesini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tersiyer sistemi içerisinde yaygın olan ve gözle görülebilen makrofauna için bilgilenerek biyoprovensleri hakkında değerlendirme yapmayı öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tersiyer sisteminde makrofauna dağılımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Makropaleontolojide fosil grupları ve kısa tanıtımı |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
2 |
Önemli makro fosillerin Tersiyer sistemi ile ilişkisi |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
3 |
Tersiyer sistemi içerisinde dünyada bulunan makrofauna grupları ve gelişimleri (I) |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
4 |
Tersiyer sistemi içerisinde dünyada bulunan makrofauna grupları ve gelişimleri (II) |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
5 |
Tersiyer makrofaunasının başlıca ortamları, karakteristikleri |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
6 |
Tersiyer makrofaunasının oluşturdukları biyocoğrafik provensler |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
7 |
Mollusca makrofaunası ve başlıca Tersiyer zonları (I) |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı |
|
9 |
Mollusca makrofaunası ve başlıca Tersiyer zonları (II) |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
10 |
Tersiyer Atlantik biyocoğrafik provenslerinin birbirleri ile deneştirilmesi ve yorumu |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
11 |
Tersiyer Pasifik biyocoğrafik provenslerinin birbirleri ile deneştirilmesi, yorumu |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
12 |
Türkiye´de Tersiyer makrofaunasının gelişimi |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
13 |
Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (I) |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
14 |
Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (II) |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
15 |
Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (III) |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Moore, R.C.,1954-74, Treatise on invertebrate paleontology; 24 Volume, sistematic order, Parts A-X Geol. Soc. Amer., Univ. of Kansas (Protista-Hemichordata),.
Bremer,H.,1978, Paleontoloji (Ders Kitabı), Ege Üniv. Fen Fak. Kitapları Serisi, No. 46, Bornova
Dizer, A., 1983, Paleontoloji (Omugasız), İst. Üniv. Müh. Fak. No. 58.
Sayar, C.,1991,Omurgasız Fosiller, İTÜ Kütüphanesi, sayı 1435, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
1 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
5 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|