Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tersiyer Makrofaunası

Dersin Kodu : JM-522

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ÜMİT ŞAFAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Arazide gözle görülebilir makrofaunayı inceleyerek ortam değerlendirmesini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tersiyer sistemi içerisinde yaygın olan ve gözle görülebilen makrofauna için bilgilenerek biyoprovensleri hakkında değerlendirme yapmayı öğretmek.

Dersin İçeriği : Tersiyer sisteminde makrofauna dağılımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Makropaleontolojide fosil grupları ve kısa tanıtımı Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
2 Önemli makro fosillerin Tersiyer sistemi ile ilişkisi Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
3 Tersiyer sistemi içerisinde dünyada bulunan makrofauna grupları ve gelişimleri (I) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
4 Tersiyer sistemi içerisinde dünyada bulunan makrofauna grupları ve gelişimleri (II) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
5 Tersiyer makrofaunasının başlıca ortamları, karakteristikleri Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
6 Tersiyer makrofaunasının oluşturdukları biyocoğrafik provensler Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
7 Mollusca makrofaunası ve başlıca Tersiyer zonları (I) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı
9 Mollusca makrofaunası ve başlıca Tersiyer zonları (II) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
10 Tersiyer Atlantik biyocoğrafik provenslerinin birbirleri ile deneştirilmesi ve yorumu Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
11 Tersiyer Pasifik biyocoğrafik provenslerinin birbirleri ile deneştirilmesi, yorumu Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
12 Türkiye´de Tersiyer makrofaunasının gelişimi Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
13 Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (I) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
14 Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (II) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
15 Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (III) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Moore, R.C.,1954-74, Treatise on invertebrate paleontology; 24 Volume, sistematic order, Parts A-X Geol. Soc. Amer., Univ. of Kansas (Protista-Hemichordata),.
 Bremer,H.,1978, Paleontoloji (Ders Kitabı), Ege Üniv. Fen Fak. Kitapları Serisi, No. 46, Bornova
 Dizer, A., 1983, Paleontoloji (Omugasız), İst. Üniv. Müh. Fak. No. 58.
 Sayar, C.,1991,Omurgasız Fosiller, İTÜ Kütüphanesi, sayı 1435, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 1
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 5
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 5 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6