Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyostratigrafi

Dersin Kodu : JM-521

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATİKE NAZİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyostratigrafi birimlerini ve paleontolojik korelasyonu kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Stratigrafinin kurulmasında biyostratigrafinin önemini ve kullanılmasını öğretmek.

Dersin İçeriği : Stratigrafi, fosil, biyostratigrafi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Jeoloji Müh. Bölümü derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Stratigrafi, Paleontoloji ve biyostratigrafinin Tanımı Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
2 Paleontoloji ve biyostratigrafinin gelişimi Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
3 Litostratigrafi Birimleri ve Sınıflaması Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
4 Litostratigrafi Birimleri ve Sınıflaması Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
5 Ekostratigrafi, Kronostratigrafi ve Jeokronoloji Birimleri ve Sınıflaması Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
6 Fiziksel Stratigrafi ve Biyostratigrafi İlişkisi Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
7 Biyostratigrafi Birimlerinin kullanımı Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
8 Arasınav Kaynakların incelenmesi Yazılı Sınav
9 Korelasyon: Karşılaştırma Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
10 Fasiyes ve Biyozon Haritaları Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
11 Fosillerde Taksonomi (Sistematik) Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
12 Paleontolojide Yöntem ve Yorum Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
13 Stratigrafik Seriler, Coğrafik Seriler Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
14 Gelişme Serileri, Morfolojik Seriler Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
15 Evrim Serileri ve Türleşme Kaynakların incelenmesi Sunu ve tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Kaynakların incelenmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sayar,C. 1992. Biyostratigrafi, İTÜ Yayınları, Sayı:1484, 335 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 10 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 3
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 1
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 1
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6