Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ostrakod Stratigrafisi

Dersin Kodu : JM-520

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ÜMİT ŞAFAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ostrakod mikrofaunası ve stratigrafik verileri sayesinde paleoortam değerlendirmesini düzenli ve eksiksiz yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ostrakod faunasının Tetis ve Paratetis havzalarında değerlendirilmesini öğretmek.

Dersin İçeriği : Ostrakod faunasının ortamsal değişimlerinin tanımlanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülde derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Senozoyik üst sistemi Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
2 Senozoyik´te ostrakod faunasına bağlı stratigrafik dağılımlar (I) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
3 Senozoyik´te ostrakod faunasına bağlı stratigrafik dağılımlar (II) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
4 Tetis biyocoğrafyasi ve ostrakod faunası Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
5 Tetis Bölgesi ostrakod zonları, fosilleri ve dağılımları Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
6 Tetis Bölgesi ostrakod zonları, fosilleri ve dağılımları Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
7 Paleojen stratigrafisi içerisinde ostrakod faunasının yeri Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
8 Arasınav Sınava Hazırlık Yazılı sınav
9 Neojen stratigrafisi içerisinde ostrakod faunasının yeri Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
10 Miyosen paleocoğrafyası, mikrofaunası, ostrakod ağırlıklı sentezi Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
11 Pliyosen paleocoğrafyası, mikrofaunası, ostrakod ağırlıklı sentezi Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
12 Türkiye´de Tersiyer ostrakodlarının dağılımı Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
13 Türkiye´de Tersiyer ostrakodlarının dağılımı Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
14 Biyocoğrafik provenslerde ostrakod faunası yönünden Türkiye ile karşılaştırma Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
15 Biyocoğrafik provenslerin ostrakod zonları yönünden Türkiye ile deneştirilmesi Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
16/17 Final sınavı Sınava Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Morkhoven, F.P.C.M., Post Palaeozoic Ostracoda, Vol. II, 263 p, 1963, New York.
 Sönmez-Gökçen, N., Ostrakodlara Giriş, 1964, MTA Derg. 62, 131-141, Ankara.
 Oertli, H.J., 1985. Atlas des Ostracodes de France, Paleogene, Bull. Cetres Rech. Explor.-Prod. Elf-Aquitaine, Mem. 9, Pau.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 5
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 5
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6