|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Mikropaleontoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-519 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATİKE NAZİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hayvansal ve bitkisel mikrofosilleri öğrenir. Jeolojik zamanlarda mikrofosil gruplarının dağılımını öğrenir. Mikrofosillerin paleoortamsal yorumlardaki önemini anlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkisel ve hayvansal mikrofosil gruplarını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitkisel mikrofosiller (spor ve pollenler, dinoflagellatlar ve akritarklar, diatomlar, algler)
Hayvansal mikrofosiller (planktonik foraminiferler, ostrakodlar, conodontlar, radiolarialar, tintinnid ve calpionellidler) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Jeoloji Müh. Bölümü Sınıfları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitkisel kökenli mikroorganizmaların tanıtımı
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, sunu ve tartışma
|
|
2 |
Spor ve Polenler
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
|
|
3 |
Dinoflagellatlar, Akritarklar
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
|
|
4 |
Nannoplanktonlar
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
|
|
5 |
Algler
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
|
|
6 |
Diatomeler
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
|
|
7 |
Bitkisel kökenli mikroorganizmaların paleortamsal önemi
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, sunu ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Kaynakların incelenmesi |
Yazılı sınav |
|
9 |
Hayvansal kökenli mikroorganizmaların tanıtımı
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
|
|
10 |
Planktonik foraminiferler
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
|
|
11 |
Ostrakodlar
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
|
|
12 |
Tintinid ve kalpionellid
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
|
|
13 |
Radiolaria
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
|
|
14 |
Konodont
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, sunu ve tartışma |
|
15 |
Hayvansal kökenli mikroorganizmaların paleortamsal önemi
|
Kaynakların incelenmesi |
Ders anlatım, sunu ve tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Kaynakların incelenmesi |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Brasier, M.D. (1980), Microfossils, George Allen&Unwin (Publishers) Ltd.
Meriç, E. Mikropaleontoloji, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayını, No: 19.Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://www.ucl.ac.uk/GeolSci/micropal/ostracod.html
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
3 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
1 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
3 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
3 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
2 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
3 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|