Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Mikropaleontoloji

Dersin Kodu : JM-519

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATİKE NAZİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hayvansal ve bitkisel mikrofosilleri öğrenir.
Jeolojik zamanlarda mikrofosil gruplarının dağılımını öğrenir.
Mikrofosillerin paleoortamsal yorumlardaki önemini anlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitkisel ve hayvansal mikrofosil gruplarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Bitkisel mikrofosiller (spor ve pollenler, dinoflagellatlar ve akritarklar, diatomlar, algler) Hayvansal mikrofosiller (planktonik foraminiferler, ostrakodlar, conodontlar, radiolarialar, tintinnid ve calpionellidler)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Jeoloji Müh. Bölümü Sınıfları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitkisel kökenli mikroorganizmaların tanıtımı Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
2 Spor ve Polenler Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
3 Dinoflagellatlar, Akritarklar Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
4 Nannoplanktonlar Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
5 Algler Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
6 Diatomeler Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
7 Bitkisel kökenli mikroorganizmaların paleortamsal önemi Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
8 Ara sınav Kaynakların incelenmesi Yazılı sınav
9 Hayvansal kökenli mikroorganizmaların tanıtımı Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
10 Planktonik foraminiferler Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
11 Ostrakodlar Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
12 Tintinid ve kalpionellid Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
13 Radiolaria Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, mikroskop incelemesi, sunu ve tartışma
14 Konodont Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
15 Hayvansal kökenli mikroorganizmaların paleortamsal önemi Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Kaynakların incelenmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Brasier, M.D. (1980), Microfossils, George Allen&Unwin (Publishers) Ltd.
 Meriç, E. Mikropaleontoloji, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayını, No: 19.Ankara
Diğer Kaynaklar  http://www.ucl.ac.uk/GeolSci/micropal/ostracod.html


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 10 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 1
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 3
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6