Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Resifler ve Biyolojik Yapılar

Dersin Kodu : JM-515

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Resifler ve özelliklerini öğrenir.
Resiflerin sınıflamasını öğrenir.
Resif yapan organizmaları öğrenir.
Organizmaların ortamsal dağılımlarını öğrenir.
Resif morfolojisi ve kuşakları öğrenir.
Güncel ve eski resiflerin doğası ve evrimini öğrenir.
Jeolojik geçmişte resifler ve evrimini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Resifleri, resif oluşturan organizmaları, resif çeşitlerini,eski ve yeni resif oluşumlarını karşılaştırarak resifler içerisindeki ekonomik değeri öğretmek.

Dersin İçeriği : Giriş, resif yapıcı organizmalar, resiflerin dağılımını etkileyen ortamsal faktörler, resif tipleri ve evrimleri, saçak resifleri, set resifleri, atoller, kıyı ötesi resifleri, derin su resifleri, resif kafaları, jeolojik zaman içerisinde resiflerin dağılımı, resiflerin petrol oluşumu ile olan ilişkileri, eski resiflerin ekonomik jeolojisi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Resifler ve resif tanımında kullanılan terimler okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
2 Resif yapan organizmalar (Mercanlar-Hydrozoalar-Algler) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
3 Resif yapan organizmalar (Foraminiferler-Stramatoporoidler-Süngerler-Bryozoalar) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
4 Resif yapan organizmalar (Serpulid Kurtçukları-Mollusklar-Brakiyopodlar-Ekinodermler) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
5 Resiflerin dağılımını etkileyen faktörler ve ortamsal dağılımı okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
6 Resiflerin sınıflandırılması (Bileşim ve şekle dayalı sınıflandırma) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
7 Resiflerin sınıflandırılması (Kenar tipleri ve fasiyes dağılımına dayalı sınıflandırma) okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
8 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı sınav
9 Resif gelişiminin dinamiği ve organizmaların ortamsal dağılımı okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
10 Resif morfolojisi ve kuşaklar okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
11 Resif karmaşığının gelişimi okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
12 Resiflerin ekonomik jeolojisi okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
13 Güncel ve eski resiflerin doğası ve evrimi okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
14 Jeolojik geçmişte resifler ve evrimi Paleozoyik ve öncesi okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
15 Jeolojik geçmişte resifler ve evrimi Paleozoyik sonrası okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlhan, E., 1976. Türkiye Jeolojisi. Mühendislik Fakültesi Ankara.
 Egeran, N., ve İlhan, E., 1948. Türkiye Jeolojisi Ankara
 Ketin, İ., 1983. Türkiye Jeolojisine genel bir bakış. İ.T.Ü. Maden Fakültesi Gümüşsuyu/ İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 2
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 3
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 2
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 2
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6