Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kırıntılı Kayaç Petrografisi ve Kaynak Kayaç Saptanması

Dersin Kodu : JM-511

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kırıntılı kayaçların bileşenlerini saptar, isimlendirir,
Kırıntılı kayaçları, sınıflama diyagramlarını da kullanarak adlandırma yapar.
Kırıntılı kayaçların provenans analizini yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kırıntılı sedimanter kayaçlarda detaylı petrografik incelemeler yapabilme ve kaynak kayaç/alan ilişkilerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Kırıntılı kayaçlarda detaylı petrografik analizler, kırıntılı kayaçların sınıflandırılmaları ve kaynak kayaç ilişkilerinin saptanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kırıntılı kayaçların tanımlaması, bileşenlerinin tanımlaması, sınıflama kriterleri. Sedimanter petrografi notlarını tekrarlamak Sözlü sunum
2 Kırıntılı kayaçların bileşenleri 1 Sedimanter petrografi notlarını tekrarlamak Sözlü sunum ve tartışma
3 Kırıntılı kayaçların bileşenleri 2 Sedimanter petrografi notlarını tekrarlamak Sözlü sunum ve tartışma
4 Kaba taneli kayaçlar ve bileşenleri Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Sözlü sunum ve tartışma
5 Orta taneli kayaçlar ve bileşenleri Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Sözlü sunum ve tartışma
6 İnce taneli kayaçlar ve bileşenleri Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Sözlü sunum ve tartışma
7 Petrografik analize giriş Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Sözlü sunum ve tartışma
8 Arasınav Sınava Hazırlık Yazılı Sınav
9 Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Laboratuvar çalışması ve tartışma
10 Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Laboratuvar çalışması ve tartışma
11 Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Laboratuvar çalışması ve tartışma
12 Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Laboratuvar çalışması ve tartışma
13 Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Verilerin değerlendirilmesi ve tartışma
14 Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Verilerin değerlendirilmesi ve tartışma
15 Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Verilerin değerlendirilmesi ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  www.mmf.cu.edu.tr/jeoloji/kgurbuz
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 14 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 3
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6