Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Stratigrafik Verilerin Sentezi

Dersin Kodu : JM-509

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Arazide yapılan jeolojik incelemeler sırasında litolojik ve sedimanter yapıları kullanarak stratigrafik kayıtları yorumlar ve farklı çökelme ortamlarını değerlendirir ve jeolojik tarihçeyi çıkarır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yerkabuğunda yaygın olarak yüzeyleyen ve gözlenen tabakalı kayaçların temel prensiplerinin öğretilmesi; Arazide stratigrafik verilerin edinilmesi ve bunlardan yararlanılarak jeolojik çökelim modellerinin belirlenmesi, ortamsal yorumların yapılabilmesi ve jeolojik evrimin çıkartılmasında tabakalı kayaçların bünyesinden yararlanmak.

Dersin İçeriği : Stratigrafinin temel prensipleri, Jeolojik zaman kavramı, Litostratigrafi ve biyostratigrafinin temel prensipleri, Göreceli zaman skalasının gelişimi, Çökelme sistemlerindeki stratigrafik veriler, Çökelme sistemleri: I) Denizel olmayan ortamlar, II) Kıyısal ortamlar, III) Kırıntılı deniz ve pelajik ortamlar, IV) Karbonat ortamları, litostratigrafi (fasiyes, depolanma ile ilgili jeolojik çalışmalar, stratigrafik kayıtlardaki boşluk), Uyumsuzluk ve çeşitleri, Litolojik korelasyon ve stratigrafik metotlar, Stratigrafik kesitlerin ölçümü ve tanımlaması, Stratigrafik enine kesitler ve panel diyagramlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Jeoloji Mühendisliği Bölümü Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Stratigrafinin temel prensipleri, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
2 Jeolojik zaman kavramı, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
3 Litostratigrafi ve biyostratigrafinin temel prensipleri Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
4 Göreceli zaman skalasının gelişimi, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
5 Çökelme sistemlerindeki stratigrafik veriler, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
6 Çökelme sistemleri: I) Denizel olmayan ortamlar, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
7 Kıyısal ortamlar, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
8 Ara Sınav Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Yazılı
9 Kırıntılı deniz ve pelajik ortamlar, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
10 Karbonat ortamları, litostratigrafi (fasiyes, depolanma ile ilgili jeolojik çalışmalar, stratigrafik kayıtlardaki boşluk), Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
11 Uyumsuzluk ve çeşitleri, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
12 Stratigrafik korelasyon ve stratigrafik metodlar, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
13 Stratigrafik kesitlerin ölçümü ve tanımlaması, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
14 Stratigrafik kesitlerin ölçümü ve tanımlaması, Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
15 Stratigrafik enine kesitler ve panel diyagramlar. Ders ile ilgili gerekli referansları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
16/17 Final Sınavı Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prothero, D. R.,1990. Interpreting the stratigraphic record. W. H. Freeman, New York.
 Reading, H. G., 1996. Sedimentary environments (3rd edn).
 Mial, A.D., 1986. Eustatic sea level changes interpreted from seismic stratigraphy; A critique of the methodology with particular reference to the North Sea Jurassic Record, Amer. Assoc. Petrol. Geol. Bull., 70, 131-137.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 5
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6