Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tektonik ve Sedimantasyon

Dersin Kodu : JM-508

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sedimanter havzalardaki farklı ortamlardaki istif gelişimi ile bu ortamlarda gelişen fasiyes-istif özelliklerinin tektonik stille ilişkilerini belirler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Havzalarda gelişen sedimantasyon ile bu sedimantasyonu kontrol eden (denetleyen) tektonik hareketlerin etkilerini ve tektonik ve sedimantasyon ilişkisini anlamaktır.

Dersin İçeriği : Giriş, temel kavramlar, Sedimanter basen oluşumunda tektonik ve sedimantasyonun etkileri ve kontrolü, Basen oluşumunda sedimantasyonu denetleyen tektonik, Sedimantasyon ve levha tektoniği, Kratonik (kıtasal) bölgelerdeki sedimantasyon, Levha tektoniğinin gelişimi (Temel Model), Ayrılan kıta kenarları (Divergent Margins), Yaklaşan kıta kenarları (Convergent Margins), Dönüşümlü kıta kenarları (Transform Margins)’ndaki tektonik stil ve sedimantasyon, Jeosenklinaller ve levha tektoniği kuramı içerisinde, tektonik-sübsidans ve deniz seviyesi değişimi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Jeoloji Mühendisliği Bölüm Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, temel kavramlar, Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
2 Sedimanter basen oluşumunda tektonik ve sedimantasyonun etkileri ve kontrolü, Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
3 Basen oluşumunda sedimantasyonu denetleyen tektonik Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
4 Sedimantasyon ve levha tektoniği Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
5 Kratonik (kıtasal) bölgelerdeki sedimantasyon, Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
6 Levha tektoniğinin gelişimi (Temel Model), Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
7 Ayrılan kıta kenarları (Divergent Margins), Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
8 Ara Sınav Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Yazılı Sınav
9 Ayrılan kıta kenarları (Divergent Margins), Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
10 Yaklaşan kıta kenarları (Convergent Margins), Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
11 Yaklaşan kıta kenarları (Convergent Margins), Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
12 Dönüşümlü kıta kenarları (Transform Margins)’ndaki tektonik stil ve sedimantasyon, Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
13 Dönüşümlü kıta kenarları (Transform Margins)’ndaki tektonik stil ve sedimantasyon, Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
14 Jeosenklinaller ve levha tektoniği kuramı içerisinde, tektonik-sübsidans ve deniz seviyesi değişimi. Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
15 Jeosenklinaller ve levha tektoniği kuramı içerisinde, tektonik-sübsidans ve deniz seviyesi değişimi. Önerilen referanslarda ilgili kısımları okumak Sözlü Sunum ve Tartışma
16/17 Final Sınavı Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dickinson, W.R., 1974. Plate tectonics and sedimentation; in Dickinson, W.R., (ed.) Tectonic and sedimentation. Soc. Econ. Paleont. Mineral Spec. Paper 20, 341-360.
 Miall, A.D., 1985. Principles of Sedimentary Basin Analysis. Springer-Verlag, New York Berlin Heidelberg, 490 p.
 Einsele, G., 1992. Sedimentary Basin Evolution, Facies and Sediment Budget: Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, 628 p.
 Reading, H. G., 1996. Sedimentary environments (3rd edn).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 5
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6