Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atıksu Mühendisliği

Dersin Kodu : ÇM-501

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHMET YÜCEER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Atıksuların özelliklerinin ve analizlerinin öğrenilmesini amaçlar.
Atıksuların fiziksel, biyolojik ve kimyasal artımının öğrenilmesini amaçlar.
Sistem tasarımının örnek problem ve projelerle değerlendirilerek öğrenilmesini amaçlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Atıksuların arıtılması ile ilgili temel bilgilerin öğrenciye verilmesi, atıksu arıtma sistemlerinin tasarımında kullanılan parametrelerin açıklanması ve sistem tasarımının örnek problemlerle birlikte yapılması.

Dersin İçeriği : Atıksu debisinin belirlenmesi. Kanalizasyon hidroliği, akım özellikleri. Kanalizasyon tasarımı, birleşik ve ayrık sistemler. Atıksu özellikleri ve analizleri. Atıksuyun fiziksel, kimyasal ve biyolojik arıtımı. Atıksuyun ileri arıtımı. Arıtma tesisi çıkış suyu ve çamurun bertarafı. Klasik arıtma sistemlerinin dizaynı. Atıksuyun doğrudan ve dolaylı olarak tekrar kullanılması. Arıtma seçeneklerinin analizi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atıksu debisinin belirlenmesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
2 Kanalizasyon hidroliği Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
3 Akım özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
4 Kanalizasyon tasarımı, birleşik ve ayrık sistemler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
5 Atıksu özellikleri ve analizleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
6 Atıksuyun fiziksel, kimyasal ve biyolojik arıtımı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
7 Atıksuyun ileri arıtımı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
8 Arasınav Arasınav Hazırlığı Yazılı sınav
9 Arıtma tesisi çıkış suyu ve çamurun bertarafı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
10 Klasik arıtma sistemlerinin dizaynı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
11 Klasik arıtma sistemlerinin dizaynı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
12 Klasik arıtma sistemlerinin dizaynı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
13 Atıksuyun doğrudan ve dolaylı olarak tekrar kullanılması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
14 Arıtma seçeneklerinin analizi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
15 Final sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Metcalf and Eddy, 1991( 3rd. edt.). Wastewater Engineering- Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Publications, SINGAPORE.
 Critten J.C., 2005. Water Treatment: Principles and Design, MWH, Australia.
Diğer Kaynaklar  Muslu Y., 1994. Atıksuların Arıtılması, İstanbul Teknik Üniversite Matbaası, İstanbul.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 8 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 3
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 4
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 5
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 4
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 3 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 132
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.28
Dersin AKTS Kredisi: 5