Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : UİYS 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN
Prof.Dr. HARUN ARIKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi tamamlayan öğrenciler akademik metin oluşturma tekniklerini öğrenirler.
Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olurlar.
Literatür taraması yapmayı öğrenirler.
Bulguların bilimsel analizini yapmayı öğrenirler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, bilimsel çalışmanın genel prensipleri ve yüksek lisans tezi yazma süreciyle ilgili temel bilgileri edindirmektir.

Dersin İçeriği : Bu derste tez yazma sürecine hazırlanan öğrencilerin belirli bir konuda araştırma yapma, kaynakları değerlendirme ve bulgularını analiz ederek bir bilimsel metin haline getirmeleri için öğrencilere yol gösterilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
2 Metodolojinin Temel Prensipleri İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
3 Pozitivist Bilim Yaklaşımı ve Eleştirisi İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
4 Pozitivist Ötesi Bilim Yaklaşımı İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
5 Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
6 Eleştirel Kaynak İncelemesi İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
7 Hipotezlerin Oluşturulması ve İfade Edilmesi İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
8 İkincil Veriler İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
9 Birincil Veriler İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
10 Anket/ Mülakat/ Gözlem Yöntemleri İlgili kaynakların okunması, ödev Ders anlatma, tartışma
11 Nicel Analiz Yöntemleri İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
12 Nitel Analiz Teknikleri İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
13 Kaynak Gösterme Yöntemleri İlgili kaynakların okunması Ders anlatma, tartışma
14 Araştırma Raporunun Hazırlanması İlgili kaynakların okunması, rapor hazırlığı Öğrenci faaliyetleri
15 Araştırma Raporunun Hazırlanması İlgili kaynakların okunması, rapor hazırlığı Öğrenci faaliyetleri
16/17 Araştırma Raporunun Sunulması İlgili kaynakların okunması rapor sunumu Öğrenci faaliyetleri


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Belirli bir kaynak yoktur.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 3 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 2
2 Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. 3
3 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. 4
4 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplar, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 5
5 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 4
6 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirebilir. 3
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. 5
8 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 5
9 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 4
10 Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. 4
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 2
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. 5
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5