|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
UİYS 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN Prof.Dr. HARUN ARIKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler akademik metin oluşturma tekniklerini öğrenirler. Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olurlar. Literatür taraması yapmayı öğrenirler. Bulguların bilimsel analizini yapmayı öğrenirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, bilimsel çalışmanın genel prensipleri ve yüksek lisans tezi yazma süreciyle ilgili temel bilgileri edindirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste tez yazma sürecine hazırlanan öğrencilerin belirli bir konuda araştırma yapma, kaynakları değerlendirme ve bulgularını analiz ederek bir bilimsel metin haline getirmeleri için öğrencilere yol gösterilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
2 |
Metodolojinin Temel Prensipleri |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
3 |
Pozitivist Bilim Yaklaşımı ve Eleştirisi |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
4 |
Pozitivist Ötesi Bilim Yaklaşımı |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
5 |
Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
6 |
Eleştirel Kaynak İncelemesi |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
7 |
Hipotezlerin Oluşturulması ve İfade Edilmesi |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
8 |
İkincil Veriler |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
9 |
Birincil Veriler |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
10 |
Anket/ Mülakat/ Gözlem Yöntemleri |
İlgili kaynakların okunması, ödev |
Ders anlatma, tartışma |
|
11 |
Nicel Analiz Yöntemleri |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
12 |
Nitel Analiz Teknikleri |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
13 |
Kaynak Gösterme Yöntemleri |
İlgili kaynakların okunması |
Ders anlatma, tartışma |
|
14 |
Araştırma Raporunun Hazırlanması |
İlgili kaynakların okunması, rapor hazırlığı |
Öğrenci faaliyetleri |
|
15 |
Araştırma Raporunun Hazırlanması |
İlgili kaynakların okunması, rapor hazırlığı |
Öğrenci faaliyetleri |
|
16/17 |
Araştırma Raporunun Sunulması |
İlgili kaynakların okunması rapor sunumu |
Öğrenci faaliyetleri |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Belirli bir kaynak yoktur.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
2 |
|
2 |
Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. |
3 |
|
3 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. |
4 |
|
4 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplar, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
5 |
|
5 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
4 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirebilir. |
3 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
5 |
|
9 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
|
4 |
|
10 |
Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|